Neyrodinamik gimnastikalar yordamida o‘quvchilarning matematik tafakkurini rivojlantirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15682862Ключевые слова:
matematik tafakkur, neyrodinamik gimnastika, mashqlar, kognitiv funksiyalar, kineziologiya, sensorimotor integratsiya, mantiq, fazoviy tasavvur, diqqat, xotira, tafakkur.Аннотация
Ushbu maqolada miya rivojlanishi va matematik tafakkurning neyropsixologik asoslari, miya yarimsharlarining
funksional ixtisoslashuvi, neyrodinamik gimnastikaning nazariy asoslari, kineziologiya va miya faoliyati, sensorimotor
integratsiya va kognitiv jarayonlar, neyrodinamik gimnastika metodikasi va uning komponentlari, fazoviy tasavvurlar,
diqqat va xotira kabi jihatlar, shuningdek, neyrodinamik gimnastikaning xalqaro amaliyotlari va matematika ta’limining
ahamiyati haqida nazariy va ilmiy ma’lumotlar yoritilgan
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 8-maydagi “Matematika sohasidagi ta’lim sifatini oshirish va ilmiy-
tadqiqotlarni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risi”dagi PQ-4708-sonli qarori www.lex.uz/uz/docs/-4807552
Ali, A., Pigou, D., Clarke, L., & McLachlan, C. (2017). Literature review on motor skill and physical activity in preschool
children in New Zealand. Advances in Physical Education, 7(1), 1–13.
American Psychological Association. (2013). Glossary of psychological terms. Apa.org. 2019-yil 27-yanvarda asl
nusxadan arxivlangan.
Gazzaniga, M. S. (2005). The Ethical Brain. Dana Press.
Giedd, J. N., Blumenthal, J., Jeffries, N. O., Castellanos, F. X., Liu, H., Zijdenbos, A., ... & Rapoport, J. L. (1999). Brain
development during childhood and adolescence: A longitudinal MRI study. Nature Neuroscience, 2(10), 861–863.
Dehaene, S. (1997). The Number Sense: How the Mind Creates Mathematics. Oxford University Press.
Dennison, P. E., & Dennison, G. E. (1989). Brain Gym: Teacher’s Edition Revised. Edu-Kinesthetics, Inc.
Ivanov, P. I., & Zufarova, M. E. (2008). Umumiy psixologiya: Pedagogika va psixologiya bakalavriat ta’lim yo‘nalishi
talabalari uchun darslik. Toshkent: O‘zbekiston faylasuflari milliy jamiyati nashriyoti.
Лурия, А. Р. (2013). Основы нейропсихологии: учебное пособие для студентов учреждений высшего
профессионального образования (8-е изд., стер.). Москва: Издательский центр “Академия”.
Kenjayeva, S. I. (2023). O‘quvchilarda matematik tafakkur qilish kompetensiyasini shakllantirish – ilmiy pedagogik
muammo sifatida. Tafakkur ziyosi, 4, 33-bet.
Трясорукова, Т. П. (2023). Развитие межполушарного взаимодействия у детей: нейро-динамическая гимнастика
(8-е изд.). Ростов н/Д: Феникс.
Черниговская, Т. В. (2018). Человек как текст: Мозг, сознание, культура. Москва: Эксмо
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.