Oilaviy shifokorlarni tayyorlashda boshqaruvchanlik kompetensiyalarini shakllantirish metodikasi bo‘yicha tajriba-sinov ishlari natijalarining samaradorligi.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17499362Ключевые слова:
oilaviy shifokor, boshqaruvchanlik, kompetensiya, shakllantirishАннотация
Mualliflar oilaviy shifokorlarni tayyorlashda boshqaruvchanlik kompetensiyalarini shakllantirish metodikasi
bo‘yicha tajriba–sinov ishlari natijalarining samaradorligini o‘rganganlar. Bunda Andijon davlat tibbiyot institutining
2023–2024 va 2024–2025 o‘quv yillari bitiruvchilaridan 3 ta ta’lim yo‘nalishi hamda Andijon, Farg‘ona va Namangan
viloyatlarining bitiruvchilaridan jami 907 nafar respondentlarning ta’lim va ish jarayonlari tahlil qilingan. Tadqiqot natijalari
mualliflar tomonidan ishlab chiqilgan boshqaruvchanlik kompetensiyalarini shakllantirish metodikasi ta’lim samaradorligini
oshirishini tasdiqladi. Nazorat va eksperimental guruhlar natijalaridagi statistik farq pedagogik shartlarning bajarilishi
bilan bog‘liq bo‘lib, bu esa eksperimental guruhda ta’lim samaradorligining sezilarli darajada oshishiga olib kelgan
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 12 noyabrdagi “Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalari
faoliyatiga mutlaqo yangi mexanizmlarni joriy qilish va sog‘liqni saqlash tizimida olib borilayotgan islohotlar samaradorligini
yanada oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” gi PF-6110-son Farmoni.
2. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining “Davlat tibbiyot muassasalarini kadrlar bilan ta’minlash tizimini
takomillashtirish to‘g‘risida”gi 2024 yil 9 apreldagi 124-son buyrug‘i.
3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Davlat ta’lim standartlari va davlat ta’lim talablarini ishlab chiqish
hamda joriy etish tartibi to‘g‘risida” gi 2024 yil 27 martdagi 157-son Qarori.
4. Указ Президента РУз от 28.01.2022 г. № УП-60 “О стратегии развития Нового Узбекистана на 2022-2026 годы”.
Сборник законодательных актов.
5. Алексеева Т.К. Компетентность как основа развития потенциала менеджера образования. - М.: LAP Lambert
Academic Publishing, 2014. - 394 c.
6. Компетентностная подготовка в интернатуре блока общей медицины: многоцентровое сравнение. 53-й Конгресс
общей практики и семейной медицины. Эрланген, 12-14 сентября 2019 г. Дюссельдорф: Издательство German
Medical Science GMS; 2019. Документ V42-01. doi:10.3205/19degam073, urn:nbn:de:0183-19degam0732.
7. Мадалиева С.Х., Асимов М.А., Ерназарова С.Т. Формирование и развитие коммуникативной компетентности
врача// Научное обозрение. Педагогические науки. - 2016. - № 2. - С. 66-73; URL: https://science-pedagogy.ru/ru/
article/view?id=1485 (дата обращения: 09.11.2024).
8. Пономарев В.П. Принятие инновatsiонных решений как управленческая компетентность руководителя высшей
школы. - М.: Тезаурус, 2012. - 176 c.
9. Frank J.R., Snell L.S., Ten Cate O. et al. Competency-based medical education: theory to practice. Medical Teacher.
2010;32(8):638- 45. https://doi.org/10.3109/0142159X.2010.501190.
10. Nationaler Kompetenzbasierter Lernzielkatalog Medizin: URL: https://medizinische-fakultaeten.de/wp-content/
uploads/2021/06/nklm_final_2015-12-04.pdf.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.