Bo‘lajak o‘qituvchilarni sun’iy intellekt vositalaridan foydalanish jarayonida tanqidiy fikrlashga o‘rgatish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17186239Ключевые слова:
sun’iy intellekt, tanqidiy fikrlash, pedagogik innovatsiyalar, axborot savodxonligi, raqamli savodxonlik, bo‘lajak o‘qituvchi, raqamli kompetensiya, ta’lim metodologiyasiАннотация
Ushbu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarlik bosqichida sun’iy intellekt (SI) vositalaridan
foydalanish jarayonida tanqidiy fikrlash kompetensiyalarini rivojlantirishning nazariy va amaliy asoslari tahlil qilingan.
Raqamli ta’lim muhitida axborot oqimining tezkorligi, muloqotning kengayishi va algoritmik qarorlar ta’siri bo‘lajak o‘qituvchilarni
SI vositalaridan ongli ravishda foydalanishga undaydi. Shuning uchun bo‘lajak pedagoglarni SI vositalarini
qo‘llashda tanqidiy fikrlashga o‘rgatish ularning raqamli savodxonligini oshirish, o‘quvchilarda mustaqil tahlil va baholash
ko‘nikmalarini shakllantirish hamda ta’lim jarayonining sifatini yaxshilash uchun muhim hisoblanadi.
Библиографические ссылки
1. UNESCO. AI and Education: Guidance for Policy-makers. Paris.
2. Paul, R., & Elder, L. (2019). Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Professional and Personal Life. Pearson.
3. OECD. Artificial Intelligence in Society. Paris: OECD Publishing, 2022.
4. Yevropa Ittifoqi Erasmus+. AI Literacy and Critical Thinking for Future Teachers – loyiha hisobotlari, 2021.
5. Tojiboyeva, D. “Raqamli pedagogika va o‘qituvchilarning axborot savodxonligi.” Pedagogika jurnali, 2022, №4, 35–42.
6. Mirzayev, A. “Oliy ta’limda sun’iy intellektdan foydalanishning pedagogik imkoniyatlari.” Ta’lim va innovatsiyalar, 2023,
№2, 14–21.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.