Bo‘lajak o‘qituvchilarni sun’iy intellekt vositalaridan foydalanish jarayonida tanqidiy fikrlashga o‘rgatish

Авторы

  • Akramjon Mirzayev Автор
  • Munavvarxon Sobirova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17186239

Ключевые слова:

sun’iy intellekt, tanqidiy fikrlash, pedagogik innovatsiyalar, axborot savodxonligi, raqamli savodxonlik, bo‘lajak o‘qituvchi, raqamli kompetensiya, ta’lim metodologiyasi

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarlik bosqichida sun’iy intellekt (SI) vositalaridan
foydalanish jarayonida tanqidiy fikrlash kompetensiyalarini rivojlantirishning nazariy va amaliy asoslari tahlil qilingan.
Raqamli ta’lim muhitida axborot oqimining tezkorligi, muloqotning kengayishi va algoritmik qarorlar ta’siri bo‘lajak o‘qituvchilarni
SI vositalaridan ongli ravishda foydalanishga undaydi. Shuning uchun bo‘lajak pedagoglarni SI vositalarini
qo‘llashda tanqidiy fikrlashga o‘rgatish ularning raqamli savodxonligini oshirish, o‘quvchilarda mustaqil tahlil va baholash
ko‘nikmalarini shakllantirish hamda ta’lim jarayonining sifatini yaxshilash uchun muhim hisoblanadi.

Биографии авторов

  • Akramjon Mirzayev


    Andijon davlat universiteti dotsenti, PhD

  • Munavvarxon Sobirova


    Tadqiqotchi

Библиографические ссылки

1. UNESCO. AI and Education: Guidance for Policy-makers. Paris.

2. Paul, R., & Elder, L. (2019). Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Professional and Personal Life. Pearson.

3. OECD. Artificial Intelligence in Society. Paris: OECD Publishing, 2022.

4. Yevropa Ittifoqi Erasmus+. AI Literacy and Critical Thinking for Future Teachers – loyiha hisobotlari, 2021.

5. Tojiboyeva, D. “Raqamli pedagogika va o‘qituvchilarning axborot savodxonligi.” Pedagogika jurnali, 2022, №4, 35–42.

6. Mirzayev, A. “Oliy ta’limda sun’iy intellektdan foydalanishning pedagogik imkoniyatlari.” Ta’lim va innovatsiyalar, 2023,

№2, 14–21.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Bo‘lajak o‘qituvchilarni sun’iy intellekt vositalaridan foydalanish jarayonida tanqidiy fikrlashga o‘rgatish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17186239