Boshqaruv kompetentligi tushunchasining pedagogik psixologik va menejment sоhаlаridаgi ilmiy asoslari va evolyutsiyasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16318497Ключевые слова:
boshqaruv kompetentligi, pedagogika, psixologiya, menejment, rahbarlik, kompetentlik yetukligi, ijtimoiy-psixologik omillar, kasbiy rivojlanish, rahbar kompetensiyasiАннотация
Ushbu maqolada boshqaruv kompetentligi tushunchasining pedagogika, psixologiya va menejment sohalaridagi
nazariy-metodologik asoslari, shuningdek, uning tarixi va evolyusiyasi tahlil qilingan. Maqolada, shuningdek,
boshqaruv faoliyatida samarali qaror qabul qilish, ijtimoiy-psixologik omillarni inobatga olish, inson kapitali bilan ishlashga
oid kompetensiyalarning shakllanishi va rivojlanishining turli bosqichlari tarixiy asosda tavsiflangan
Библиографические ссылки
Chomsky N. Aspects of the Theory of Syntax. – Cambridge (Mass.): MIT Press, 1965. – 251 b.
White R.W. Motivation reconsidered: The concept of competence // Psychological Review, 1959. – Vol. 66, No. 5. – P.
–333.
McClelland D.C. Testing for competence rather than for intelligence // American Psychologist, 1973. – Vol. 28, No.
– P. 1–14.
Bandura A. Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change // Psychological Review, 1977. – Vol. 84, No.
– P. 191–215.
Boyatzis R.E. The Competent Manager: A Model for Effective Performance. – New York: Wiley, 1982. – 308 b.
Gardner H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. – New York: Basic Books, 1983. – 440 b.
Raven J. Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release. – Edinburgh: H.K. Lewis & Co.,
– 420 b.
Eraut M. Developing Professional Knowledge and Competence. – London: Falmer Press, 1994. – 266 b.
Perrenoud P. Construire des compétences dès l’école. – Paris: ESF Éditeur, 1999. – 224 b.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личности-ориентированной парадигмы образования //
Народное образование. – 2003. – №2. – С. 58–64.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. – М.: Исслед. центр проблем
качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.
Юнусходжаева Қ.Ҳ. Педагогларнинг касбий компетентлигини шакллантириш масалалари // ЎзПИ илмий
ахбороти. – 2019. – №2. – Б. 65–70.
Арипов М.Ю. Компетентликка асосланган таълимнинг самарадорлик мезонлари // Таълимда инновациялар. –
– №1. – Б. 18–23.
Каримова В.М. Психология: Дарслик. – Тошкент: Ўзбекистон миллий энциклопедияси, 2002. – 432 б.
Муслимов Н.А. Бўлажак касб таълими ўқитувчиларини касбий шакллантириш: Монография. – Т.: Фан, 2006. –
б.
Ҳайитов О.Э. Олий таълим муассасаси ўрта бўғин раҳбари психологик компетентлигини оптималлаштиришнинг
комплекс модели // Academic Research in Educational Sciences. – 2020. – Т. 1, №2. – Б. 120–136.
Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика. –
– №10. – С. 8–14.
Прядеин С.Ж. Компетентностный подход в образовании: методология и реализация в условиях обновленного
содержания. – Методические материалы. – Астана: НИЦ РНП, 2006. – 56 с.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.