Boshqaruv kompetentligi tushunchasining pedagogik psixologik va menejment sоhаlаridаgi ilmiy asoslari va evolyutsiyasi

Авторы

  • Kimyoxon Mamatqulova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16318497

Ключевые слова:

boshqaruv kompetentligi, pedagogika, psixologiya, menejment, rahbarlik, kompetentlik yetukligi, ijtimoiy-psixologik omillar, kasbiy rivojlanish, rahbar kompetensiyasi

Аннотация

Ushbu maqolada boshqaruv kompetentligi tushunchasining pedagogika, psixologiya va menejment sohalaridagi
nazariy-metodologik asoslari, shuningdek, uning tarixi va evolyusiyasi tahlil qilingan. Maqolada, shuningdek,
boshqaruv faoliyatida samarali qaror qabul qilish, ijtimoiy-psixologik omillarni inobatga olish, inson kapitali bilan ishlashga
oid kompetensiyalarning shakllanishi va rivojlanishining turli bosqichlari tarixiy asosda tavsiflangan

Биография автора

  • Kimyoxon Mamatqulova


    Nizоmiy nоmidаgi Tоshkent dаvlаt рedаgоgikа universiteti
    dоtsenti, р.f.f.d., (РhD)

Библиографические ссылки

Chomsky N. Aspects of the Theory of Syntax. – Cambridge (Mass.): MIT Press, 1965. – 251 b.

White R.W. Motivation reconsidered: The concept of competence // Psychological Review, 1959. – Vol. 66, No. 5. – P.

–333.

McClelland D.C. Testing for competence rather than for intelligence // American Psychologist, 1973. – Vol. 28, No.

– P. 1–14.

Bandura A. Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change // Psychological Review, 1977. – Vol. 84, No.

– P. 191–215.

Boyatzis R.E. The Competent Manager: A Model for Effective Performance. – New York: Wiley, 1982. – 308 b.

Gardner H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. – New York: Basic Books, 1983. – 440 b.

Raven J. Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release. – Edinburgh: H.K. Lewis & Co.,

– 420 b.

Eraut M. Developing Professional Knowledge and Competence. – London: Falmer Press, 1994. – 266 b.

Perrenoud P. Construire des compétences dès l’école. – Paris: ESF Éditeur, 1999. – 224 b.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личности-ориентированной парадигмы образования //

Народное образование. – 2003. – №2. – С. 58–64.

Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. – М.: Исслед. центр проблем

качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.

Юнусходжаева Қ.Ҳ. Педагогларнинг касбий компетентлигини шакллантириш масалалари // ЎзПИ илмий

ахбороти. – 2019. – №2. – Б. 65–70.

Арипов М.Ю. Компетентликка асосланган таълимнинг самарадорлик мезонлари // Таълимда инновациялар. –

– №1. – Б. 18–23.

Каримова В.М. Психология: Дарслик. – Тошкент: Ўзбекистон миллий энциклопедияси, 2002. – 432 б.

Муслимов Н.А. Бўлажак касб таълими ўқитувчиларини касбий шакллантириш: Монография. – Т.: Фан, 2006. –

б.

Ҳайитов О.Э. Олий таълим муассасаси ўрта бўғин раҳбари психологик компетентлигини оптималлаштиришнинг

комплекс модели // Academic Research in Educational Sciences. – 2020. – Т. 1, №2. – Б. 120–136.

Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика. –

– №10. – С. 8–14.

Прядеин С.Ж. Компетентностный подход в образовании: методология и реализация в условиях обновленного

содержания. – Методические материалы. – Астана: НИЦ РНП, 2006. – 56 с.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Boshqaruv kompetentligi tushunchasining pedagogik psixologik va menejment sоhаlаridаgi ilmiy asoslari va evolyutsiyasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.16318497

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>