Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15690877Ключевые слова:
tanqidiy fikrlash, boshlang‘ich ta’lim, o‘qituvchi kompetensiyasi, interaktiv metodlar, pedagogik yondashuv, refleksiya, innovatsion ta’lim, kasbiy rivojlanishАннотация
Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlash kompetensiyasini rivojlantirish
masalalari
yoritilgan. Tanqidiy fikrlash – bu shaxsning axborotni tahlil qilish, baholash, asosli xulosa chiqarish va muammolarga
innovatsion yondashuv asosida yechim topish qobiliyatidir. Ushbu ko‘nikmaning o‘qituvchi faoliyatidagi ahamiyati,
xususan, o‘quvchilarda mustaqil fikrlash, savol berish va muammoli vaziyatlarda to‘g‘ri qaror qabul qilishni shakllantirishdagi
o‘rni ochib berilgan.
Maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari uchun tanqidiy fikrlashni shakllantirishga xizmat qiluvchi usullar, pedagogik texnologiyalar
hamda o‘quv mashg‘ulotlarida amaliy qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan interaktiv metodlar (klaster, aqliy hujum,
“fishbone”, SWOT tahlil va boshqalar) tavsiflab berilgan. Shuningdek, tanqidiy fikrlashni rivojlantirishda muhit, o‘quv dasturlari,
o‘qituvchining shaxsiy yondashuvi va refleksiya madaniyatining roli tahlil qilingan. Tadqiqot natijalari boshlang‘ich
ta’lim tizimida o‘qituvchilarni zamonaviy kasbiy kompetensiyalar bilan qurollantirish, ularning professional o‘sishiga
ko‘maklashish va innovatsion ta’limga moslashuvchanlik darajasini oshirish zarurligini ko‘rsatadi
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. https://lex.uz/docs/5013007
2019-yil 29-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash
to‘gʻrisida”gi PF-5712-son Farmoni. https://lex.uz/docs/-4312785
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi “2022-2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning
taraqqiyot strategiyasi to‘gʻrisida”gi PF-60-sonli Farmoni. https://lex.uz/uz/docs/-5841063
To‘raqulov N. Tanqidiy fikrlash: mohiyati, rivojlantirish usullari. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2021. – 152 b.
Jo‘rayev M. Pedagogik texnologiyalar asoslari. – Toshkent: O‘qituvchi, 2019. – 208 b. “A Brief History of the Idea of
Critical Thinking”. Qaraldi: 2018-yil 14-mart.
Elkins, James R. “The Critical Thinking Movement: Alternating Currents in One Teacher’s Thinking”. 2018.
Yusufaliyeva, G. A., Abduraxmonova, N. N. Q., & To‘rabekova, A. M. Q. (2021). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida kreativ
qobiliyatlarni rivojlantirishda o‘qituvchining roli. Academic Research in Educational Sciences, 2(4), 1506–1513.
Yusufaliyeva, G. A. (2021). The role of the teacher in the development of creative abilities of primary school students.
Innovative Technologica, 5, 54–59.
Yusufaliyeva, G. (2023). Technology in increasing the effectiveness of the integrated lesson in primary education.
Modern Science and Research, 2(12), 761–763.
Yusufaliyeva, G., & Rabbimqulova, D. (2025). Boshlang‘ich sinflarda dars samaradorligini oshirishda noan’anaviy
usullardan foydalanishning ahamiyati. Modern Science and Research, 4(1), 950–958.
Yeraliyevich, K. S. (2024). Development of models of communicative competence in higher education institutions.
Xalqaro Ilmiy-Amaliy Konferensiyalar, 1(2), 497–502.
Yusupova D. Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari kasbiy kompetensiyasini shakllantirish. Pedagogik ta’lim va fanlar jurnali.
– 2022. – №2. – B. (sahifa raqami ko‘rsatilmagan)
Eshonqulova, K. (2025). Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirishda raqamli
texnologiyalardan foydalanish samaradorligi. Maktabgacha va Maktab Ta’limi Jurnali, 3(4).
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.