Boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirishda sun’iy intellektdan foydalanish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15609658Ключевые слова:
sun’iy intellekt, boshlang‘ich ta’lim, kognitiv o‘qish, o‘quv madaniyati, interaktiv ta’lim, ijodkorlik, texnologiyalar, tanqidiy fikrlash, personalizatsiya.Аннотация
Mazkur maqolada boshlang‘ich ta’lim bosqichida o‘quvchilarda kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirishda
sun’iy intellekt (SI) texnologiyalarining qo‘llanilishi yoritilgan. Tadqiqotda kognitiv va ijodiy fikrlashni rivojlantirish, matn
bilan ishlash jarayonida tanqidiy yondashuvni shakllantirish hamda yangi g‘oyalarni ilgari surish bo‘yicha sun’iy intellekt
vositalarining imkoniyatlari keng tahlil qilingan. Shuningdek, o‘quvchilarning individual ehtiyojlariga moslashtirilgan interaktiv
va personalizatsiyalashgan o‘quv muhitini yaratishda sun’iy intellekt vositalarining qanday qo‘llanilishi mumkinligi
ko‘rsatib o‘tilgan. Kognitiv o‘qish strategiyalarini o‘qituv jarayoniga integratsiyalash orqali o‘quvchilarning matn asosida
tahlil qilish, o‘z fikrini erkin ifodalash va kreativ yondashuvlarini kuchaytirish yo‘llari muhokama qilinadi
Библиографические ссылки
Anderson, J. R. (2016). Cognitive Psychology and Its Implications (8th ed.). Worth Publishers.
Baker, R. S., & Inventado, P. S. (2014). Educational data mining and learning analytics. In Learning Analytics (pp.
–75). Springer.
Chen, L., Chen, P., & Lin, Z. (2020). Artificial intelligence in education: A review. IEEE Access, 8, 75264–75278.
Дьяконова, Л. В. (2020). Использование искусственного интеллекта в образовательном процессе. Современное
образование, № 4, 34–39.
Egorova, M., & Shadrina, M. (2021). Креативное чтение и развитие творческого мышления у младших школьников
с помощью ИИ-технологий. Педагогика и психология, 2(18), 58–65.
Floridi, L. (2019). The Logic of Information: A Theory of Philosophy as Conceptual Design. Oxford University Press.
Kovalchuk, I., & Kravchenko, A. (2019). Искусственный интеллект в начальном образовании: возможности и
перспективы. Вестник педагогических технологий, 1(5), 45–52.
Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed: An Argument for AI in Education.
Pearson.
McCarthy, J. (2007). What is Artificial Intelligence? Stanford University. [Online] Available: https://jmc.stanford.edu/
articles/whatisai/
Pea, R. D. (2020). The role of technology in creative cognition and education. Creativity Research Journal, 32(2),
–135.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.