Maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalar tafakkuri, mantiqiy fikrlarini rivojlantirishda pedagogik oʻyinlarning ahamiyati
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15304861Ключевые слова:
mantiqiy fikrlash, pedagogik o‘yinlar, maktabgacha yoshdagi bolalar, kognitiv rivojlanish, erta bolalik taʼlimi, muammolarni hal qilish, faol o‘rganishАннотация
Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda pedagogik
o‘yinlarning roli ko‘rib chiqiladi. Erta bolalik davridagi ta’limga e’tibor qaratilib, o‘yinga asoslangan faoliyat namunalarini
aniqlash, muammolarni hal qilish va analitik fikrlash kabi kognitiv qobiliyatlarni qanday oshirishi mumkinligi ta’kidlanadi.
Maqolada turli xil o‘quv o‘yinlari bilan shug‘ullanadigan maktabgacha yoshdagi bolalarni sifatli o‘rganish orqali
ushbu o‘yinlar faol o‘rganishga yordam berishi va tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishi ko‘rsatib beriladi. Natijalar
bolalarning kognitiv va ijtimoiy rivojlanishini qo‘llab-quvvatlash, kelajakdagi o‘quv muvaffaqiyatlari uchun mustahkam poydevor
yaratish maqsadida pedagogik o‘yinlarni erta yoshdagi o‘quv dasturlariga kiritish muhimligini ta’kidlaydi.
Библиографические ссылки
Vygotskiy, L. S. Jamiyatdagi aql: Oliy psixologik jarayonlarning rivojlanishi. Garvard universiteti nashriyoti, 1978 yil.
Piaget, J. Bola psixologiyasi. Nyu-York: Asosiy kitoblar, 2000.
Bodrova, E., Leong, D. J. Aql vositalari: Erta bolalik ta’limiga Vygotskiy yondashuvi. 2-nashr, Pearson Education, 2007.
Anikina, V. G., Sobkin, V. S. Pedagogik o‘yinlar maktabgacha yoshdagi bolalarda kognitiv faollikni rivojlantirish vositasi
sifatida. Rossiyada psixologiya: San’at darajasi, 2017 yil, № 10 (4), 89-100-betlar.
Berk, L. E. Bola rivojlanishi. 9-nashr, Pearson, 2012 yil.
Case-Smit, J., O‘Brayen, J. C. (Tahrirlar). Bolalar va o‘smirlar uchun kasbiy terapiya. 7-nashr, Elsevier, 2015 yil.
Fleer, M. Erta bolalik ta’limida o‘yinning roli: Vygotskiy nuqtai nazari. Evropa erta bolalik ta’limi tadqiqot jurnali, 2018
yil, № 16 (1), 47-62-betlar.
Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A. T. O‘qituvchi texnologiyasi o‘zgaradi: Bilim, ishonch, e’tiqod va madaniyat qanday
kesishadi. Ta’limda texnologiya bo‘yicha tadqiqotlar jurnali, 2019 yil, № 42 (3), 255-284-betlar.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.