Maktab o‘qituvchilarini uzluksiz kasbiy rivojlantirishda raqamli texnologiyalaridan foydalanish pedagogik muammolar sifatida

Авторы

  • Dilnoza Karshiyeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15200584

Ключевые слова:

raqamli texnologiyalar, o‘qituvchilar malakasi, uzluksiz kasbiy rivojlanish, pedagogik muammolar, raqamli savodxonlik, ta’lim sifati, onlayn platformalar, texnik infratuzilma, motivatsiya, pedagogik strategiyalar

Аннотация

Ushbu maqola maktab o‘qituvchilarining uzluksiz kasbiy rivojlanishida raqamli texnologiyalardan foydalanishning
afzalliklari va pedagogik muammolarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqotda O‘zbekistonning 50 ta umumta’lim
maktabidagi 200 o‘qituvchi ishtirok etib, so‘rovnoma va intervyu usullari qo‘llanilgan. Natijalar raqamli vositalardan
foydalanishda texnik infratuzilma yetishmasligi, o‘qituvchilarning raqamli savodxonligi pastligi va motivatsiya muammolari
asosiy to‘siqlar ekanligini ko‘rsatdi. Shu bilan birga, raqamli texnologiyalarning ta’lim jarayonida ijodkorlik va samaradorlikni
oshirishdagi ijobiy ta’siri ta’kidlandi. Maqolada ushbu muammolarni yengish uchun infratuzilmani yaxshilash, maxsus
kurslar tashkil etish va motivatsiyani rag‘batlantirish kabi yechimlar taklif etiladi. Tadqiqot natijalari ta’lim sifatini oshirishda
raqamli texnologiyalardan samarali foydalanish strategiyalarini ishlab chiqishga xizmat qiladi.

Биография автора

  • Dilnoza Karshiyeva


    Buxoro muxandislik va texnologiya instituti doktoranti

Библиографические ссылки

Abdullayev, Sh. (2023). O‘zbekistonda ta’lim tizimining raqamlashtirilishi: muammolar va istiqbollar. Toshkent: Fan va

texnologiyalar nashriyoti.

Karimova, D. (2022). “Raqamli texnologiyalar va pedagogik kompetensiyalarni rivojlantirish.” Ta’lim va innovatsiya,

(12), 45–52.

Usmonov, B., & Rahimova, N. (2021). Zamonaviy ta’limda masofaviy o‘qitish vositalari. Samarqand: SamDU nashriyoti.

To‘xtayeva, G. (2024). “O‘qituvchilarning malaka oshirishida onlayn platformalardan foydalanish.” Pedagogik tadqiqotlar

jurnali, 3(8), 23–29.

Mirzayev, A. (2020). Ta’limda raqamli transformatsiya: O‘zbekiston tajribasi. Farg‘ona: Farg‘ona politexnika instituti

nashriyoti.

Sobirova, M., & Xo‘jayev, S. (2023). “Raqamli savodxonlik va o‘qituvchilar tayyorgarligi.” Xalq ta’limi, 5(10), 67–74.

Qodirov, R. (2022). O‘zbekistonda ta’lim infratuzilmasini rivojlantirish yo‘llari. Toshkent: O‘zbekiston Milliy universiteti

nashriyoti.

Xolmurodova, Z. (2021). “Masofaviy ta’limda Zoom platformasidan foydalanish tajribasi.” Ilm-fan va jamiyat, 2(6),

–20.

Ismoilov, T., & Ahmedova, F. (2023). Raqamli texnologiyalar asosida pedagogik innovatsiyalar. Qarshi: Nasaf nashriyoti.

Raxmonova, S. (2024). “O‘qituvchilarning uzluksiz rivojlanishida raqamli vositalarning o‘rni.” Ta’lim tizimida yangi yondashuvlar,

(3), 38–45.

Опубликован

2025-03-20

Как цитировать

Maktab o‘qituvchilarini uzluksiz kasbiy rivojlantirishda raqamli texnologiyalaridan foydalanish pedagogik muammolar sifatida. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(3). https://doi.org/10.5281/zenodo.15200584

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 122 123 124 125 126 127 128 129 130 > >>