O‘quvchilarining kreativligini rivojlantirish bosqichlari

Авторы

  • Madina Safarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17456952

Ключевые слова:

kreativ, raqamli texnologiyalar, ijodkorlik, interaktiv dars, tizim, intellektual tizim, kreativ fikrlash, motivatsiya, didaktik metodlar

Аннотация

Ushbu maqolada raqamli texnologiyalar asosida boshlang‘ich sinf o‘quvchilari kreativligini rivojlantirish
uchun intellektual tizimni shakllantirish jarayonlari metodologik yondashuv asosida tahlil qilingan. Unda tizimning asosiy
komponentlari, didaktik prinsiplari, amaliy qo‘llanilishi, baholash mezonlari va natijalari ko‘rib chiqilgan. Shu bilan birga,
tadqiqot natijalari asosida ishlab chiqilgan tizim orqali o‘quvchilarning kreativ fikrlash qobiliyatini oshirish, ularning ijodiy
salohiyatini rivojlantirish hamda yangi ta’lim konsepsiyalarini joriy etish imkoniyatlari yoritilgan

Биография автора

  • Madina Safarova

    Jizzax davlat pedagogika universiteti
    2-bosqich doktoranti

Библиографические ссылки

1. Abdullayeva, N. (2021). Boshlang‘ich ta’limda raqamli texnologiyalar: imkoniyat va muammolar. Ta’lim va Innovatsion

Tadqiqotlar, 5(2), 45–52.

2. Alimova, D. (2022). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida kreativ tafakkurni rivojlantirish metodlari. O‘zbekiston Pedagogika

Jurnali, 4(3), 60–68.

3. Mahmudov, B. (2020). Raqamli pedagogika: nazariya va amaliyot. Toshkent: Fan va Texnologiya.

4. Qodirov, J. (2023). STEAM yondashuvi asosida ijodkorlikni shakllantirish. Boshlang‘ich Ta’lim Metodikasi, 1(1), 12–20.

5. To‘xtayeva, S. (2021). Raqamli didaktik vositalar yordamida o‘quvchilarning ijodiy faoliyatini faollashtirish. Ta’lim Texnologiyalari,

3(4), 27–35.

6. Yo‘ldosheva, M. (2022). Interfaol metodlar va raqamli resurslar sintezi: boshlang‘ich sinf tajribasi. Ilk Qadam, 2(2),

33–41.

7. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. (2020). Raqamli ta’lim konsepsiyasi. Toshkent: XTV.

8. Karimova, N., & Raxmonov, A. (2023). Kritik va kreativ fikrlashni integratsiyalash: raqamli dars ssenariylari. Ta’limda

Raqamli Yondashuvlar, 2(1), 75–84.

9. Islomov, U. (2024). Boshlang‘ich sinfda raqamli o‘yinlar orqali kreativlikni oshirish. Pedagogik Tadqiqotlar, 6(1), 90–98.

10. Блинова, Т. В., & Федорова, Н. Н. (2020). Цифровые образовательные ресурсы и творческое развитие учащихся

начальной школы. Начальная школа, 6, 12–18.

11. Resnick, M. (2017). Lifelong Kindergarten: Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play. Cambridge,

MA: MIT Press.

12. Hattie, J. (2009). Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. London: Routledge.

13. OECD. (2019). OECD Future of Education and Skills 2030: OECD Learning Compass. Paris: OECD Publishing.

14. Beghetto, R. A., & Kaufman, J. C. (2014). Classroom contexts for creativity. High Ability Studies, 25(1), 53–69.

15. Voogt, J., & Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences.

Journal of Curriculum Studies, 44(3), 299–321.

16. Mishra, P., Henriksen, D., & The Remake Learning Leadership Team. (2018). Creativity, Technology and Education:

Exploring their Convergence. TechTrends, 62, 3–5.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

O‘quvchilarining kreativligini rivojlantirish bosqichlari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17456952