Efferent motor afaziya va uni bartaraf etish yo‘llari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17391107Ключевые слова:
Efferent motor afaziya, Brokka afaziyasi, motor afaziya, tilni ifodalash qobiliyati, reabilitatsiya metodlari, logopediya, miya shikastlanishlari, tibbiy reabilitatsiya, apraksiya, artikulyatsiyaАннотация
Efferent motor afaziya – bu tilni ifodalash qobiliyatining buzilishi bo‘lib, u ko‘pincha miyaning motor markazlaridagi
shikastlanishlar natijasida yuzaga keladi. Ushbu turdagi afaziya bemorlarning so‘zlarni to‘g‘ri talaffuz qilishi va
nutqni aniq ifodalashida jiddiy qiyinchiliklarga olib keladi. Odatda, efferent motor afaziya Brokka mintaqasining (miyaning
chap yarim shari, frontal lob) shikastlanishi bilan bog‘liq bo‘ladi, biroq tilni o‘qish va tushunish qobiliyati nisbatan saqlanib
qoladi. Maqolada efferent motor afaziyaning klinik tavsifi, sabablari va simptomlari, diagnostika usullari, davolash yondashuvlari
hamda reabilitatsiya metodlari tahlil qilinadi. Tilni tiklash jarayonida logopedik yondashuvlar, fizioterapiya va
kognitiv reabilitatsiya samarali bo‘lishi mumkin. Shuningdek, zamonaviy tibbiy texnologiyalar va psixoterapevtik yordamning
ahamiyati ham ko‘rsatib o‘tiladi. Davolash jarayonida bemorni ijtimoiy va psixologik qo‘llab-quvvatlash katta
ahamiyat kasb etadi.
Библиографические ссылки
1. Артемов, В. А. Речевая интонация. Экспериментальная фонетика / В. А. Артемов // Вып. 3. – Минск, 2008. – С.
196–213.
2. Амосова, Н. Н., Каплина, Н. И. Практические упражнения для восстановления речи у больных после инсульта,
черепно-мозговой травмы и других заболеваний головного мозга / Н. Н. Амосова, Н. И. Каплина. – Москва:
АСТРЕЛЬ, 2009.
3. Ахутина, Т. В. Поражение речи. Нейролингвинистический анализ синтаксиса / Т. В. Ахутина. – Москва: МГУ,
2009.
4. Бейн, Э. С., Бурлакова, М. К., Визель, Т. Г. Восстановление речи у больных с афазией / Э. С. Бейн, М. К.
Бурлакова, Т. Г. Визель. – Москва: Медицина, 2002.
5. Блыскина, И. В. Комплексный подход к коррекции речевой патологии у детей. Логопедический массаж:
методическое пособие для педагогов дошкольных образовательных учреждений / И. В. Блыскина. – Санкт-
Петербург: Детство-Пресс, 2011.
6. Балунов, О. А., Кушниренко, Я. Н. Динамика функционального состояния больных, перенесших инсульт //
Журнал неврологии и психиатрии. – № 6, 2000.
7. Виленский, Б. С. Инсульт: профилактика, диагностика и лечение / Б. С. Виленский. – Санкт-Петербург, 1999.
8. Выготский, Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти томах. Т. 6. Научное наследство / под ред. М. Г. Ярошевского. –
Москва: Педагогика, 1984. – С. 61.
9. Визель, Т. Г. Основы нейропсихологии / Т. Г. Визель. – Москва, 2006.
10. Визель, Т. Г. Как вернуть речь / Т. Г. Визель. – Москва: ТЦ Сфера, В. Секачев, 2005.
11. Волкова, Л. С. Логопедия / Л. С. Волкова. – Москва, 2016.
12. Изучение и коррекция речевых расстройств // Межвузовские статьи, научные труды. – [Электронный ресурс:
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.