Semantik afaziya va uni bartaraf etish yo‘llari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17389121Ключевые слова:
semantik afaziya, nutq buzilishi, miya jarohati, insult, davolash usullari, logopediya, kognitiv terapiya, reabilitatsiya, klinik tashxis, ijtimoiy integratsiya, fazoviy-konstruktiv apraksiya, murakkab paradigma, sinonim-paradigmaАннотация
Semantik afaziya, asosan, miya jarohati yoki insult natijasida yuzaga keladigan nutqning ma’no jihatdan
buzilishi bilan tavsiflanadi. Ushbu afaziya turi bemorning so‘zlarni to‘g‘ri tanlashi va ular orasidagi ma’no bog‘lanishini
saqlab qolishda qiyinchilik tug‘diradi. Semantik afaziya bilan og‘rigan shaxslar so‘zlarning aniq tushunchalarini ifodalashda
muammolarga
duch keladilar, so‘zlarni noto‘g‘ri ishlatishlari, o‘zgartirishlari yoki ularni noto‘g‘ri kontekstda qo‘llashlari
mumkin. Maqolada semantik afaziyaning asosiy sabablari, klinik ko‘rinishlari, tashxislash usullari va davolash metodlari
yoritiladi. Davolash jarayonida individual yondashuvlar, logopediya mashg‘ulotlari, kognitiv terapiya va boshqa reabilitatsiya
usullari qo‘llanib, bemorning so‘zlash qobiliyatini tiklashga qaratilgan yondashuvlar tahlil qilinadi. Shuningdek,
bemorlarning ijtimoiy integratsiyasini ta’minlash va hayot sifatini oshirishga yo‘naltirilgan metodologiyalar ham muhokama
qilinadi.
Библиографические ссылки
1. Артемов, В. А. Речевая интонация. Экспериментальная фонетика / В. А. Артемов // Вып. 3. – Минск, 2008. – С.
196–213.
2. Амосова, Н. Н., Каплина, Н. И. Практические упражнения для восстановления речи у больных после инсульта,
черепно-мозговой травмы и других заболеваний головного мозга / Н. Н. Амосова, Н. И. Каплина. – Москва:
Астрель, 2009.
3. Ахутина, Т. В. Поражение речи. Нейролингвистический анализ синтаксиса / Т. В. Ахутина. – Москва: МГУ, 2009.
4. Бейн, Э. С., Бурлакова, М. К., Визель, Т. Г. Восстановление речи у больных с афазией / Э. С. Бейн, М. К.
Бурлакова, Т. Г. Визель. – Москва: Медицина, 2002.
5. Блыскина, И. В. Комплексный подход к коррекции речевой патологии у детей. Логопедический массаж:
методическое пособие для педагогов дошкольных образовательных учреждений / И. В. Блыскина. – Санкт-
Петербург: Детство-Пресс, 2011.
6. Балунов, О. А., Кушниренко, Я. Н. Динамика функционального состояния больных, перенесших инсульт //
Журнал неврологии и психиатрии. – № 6, 2000.
7. Виленский, Б. С. Инсульт: профилактика, диагностика и лечение / Б. С. Виленский. – СПб., 1999.
8. Выготский, Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти томах. Т. 6. Научное наследство / Под ред. М. Г. Ярошевского. –
Москва: Педагогика, 1984. – 61 с.
9. Визель, Т. Г. Основы нейропсихологии / Т. Г. Визель. – Москва, 2006.
10. Визель, Т. Г. Как вернуть речь / Т. Г. Визель. – Москва: ТЦ Сфера, В. Секачев, 2005.
11. Волкова, Л. С. Логопедия / Л. С. Волкова. – Москва, 2016.
12. Изучение и коррекция речевых расстройств // Межвузовские статьи, научные труды. – [Электронный ресурс]:
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.