Aqli zaif kichik maktab yoshidagi bolalarda o‘qishni o‘zlashtirishga motivatsion tayyorlikni shakllantirish

Авторы

  • Abdumutal Abdunazarov Автор
  • Kumushxon Xaitboyeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17389238

Ключевые слова:

aqli zaif, alohida ehtiyojli bolalar, ijtimoiy, maxsus ta’lim, kliniko-pedagogik, oligofreniya, endogen, ekzogen, irsiy omillar, aqli zaiflik, debillik, imbesillik, idiotiya

Аннотация

Maqolada aqli zaif bolalarga ta’lim-tarbiya berish, ularni jamiyatga va ijtimoiy hayotga moslashtirish masalalari
yoritilgan. Unda aqli zaif bolalarning ta’lim-tarbiya olishlari uchun yaratilgan keng imkoniyatlar hamda shart-sharoitlar
haqida fikr-mulohazalar bildirilgan. Shuningdek, ularni ijtimoiy hayotga moslashtirish, mustaqil faoliyatga tayyorlashning
o‘ziga xos jihatlari ochib berilgan, bu masalaning mohiyatiga oid qarashlar keltirilgan. Maxsus maktab-internatlarining
asosiy maqsad va vazifalari, shuningdek, aqli zaif bolalarning mustaqil faoliyat ko‘nikmalarini shakllantirishda subyektlarning
doimiy hamkorlik mexanizmlari zarurligi asoslab berilgan

Биографии авторов

  • Abdumutal Abdunazarov


    Jizzax davlat pedagogika universiteti,
    Maxsus pedagogika kafedrasi dotsenti

  • Kumushxon Xaitboyeva


    70110301 - Maxsus pedagogika:
    logopediya mutaxassisligi 1-bosqich magistranti

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 6-noyabrdagi PQ–4884-sonli “ Taʼlim-tarbiya tizimini yanada takomillashtirishga

oid qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida. https://lex.uz/uz/docs/-5085887

2. 1975-yil BMT tomonidan qabul qilingan “Nogiron shaxslar huquqlari to‘g‘risida”gi deklaratsiya. https://lib.bimm.uz/

items/download/9089

3. “Bola huquqlari to‘g‘risidagi konvensiya” / BMT Bosh Assambleyasining 1989-yil 20-noyabrdagi 44/25-sonli qarori;

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining 1992-yil 9-dekabrdagi 757-XII-sonli “Bola huquqlari to‘g‘risidagi Konvensiyaga

qo‘shilish haqida”gi qarori. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi “Adolat” huquqiy axborot markazi.

4. Abdunazarov A.O. Aqli zaif bolalarni ijtimoiy hayotga tayyorlashning samarali omillari. “Muallim xam uzluksiz bilımlendiru”

jurnali, 3/1-son, 2022-yil.

5. Muzaffarova X. (2022). Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion ish xususiyatlari. Jurnal

Pedagogiki i psixologii v sovremennom obrazovanii, 2(5).

6. Muzaffarova X. (2021). Inklyuziv ta’limni amaliyotga joriy qilish masalalari. Scienceweb Academic Papers Collection.

7. Muzaffarova X. (2021). Ta’lim–tarbiya jarayonida innovatsion usullardan foydalanishda o‘qituvchining mahorati. Scienceweb

Academic Papers Collection.

8. Muzaffarova X. (2022). Use of Therapeutic Physical Training in Speech and Movement Correction in Children with

Musculoskeletal Injuries. Scienceweb Academic Papers Collection.

9. Xayitgul Muzaffarova. https://www.researchgate.net/publication/380323330

10. Xayitgul Muzaffarova. (2022-yil, 1-iyul). Maxsus maktablarda imkoniyati cheklangan bolalarni tanlab olishda differensial

yondashuv. Jurnal Pedagogiki i psixologii v sovremennom obrazovanii.

11. X. Muzaffarova. (2021). Ta’lim–tarbiya jarayonida innovatsion usullardan foydalanishda o‘qituvchining mahorati. Scienceweb

Academic Papers Collection.

12. X. Muzaffarova. (2022). Maktabgacha yoshdagi duduqlanuvchi bolalarni psixomotor rivojlanishga kompleks yondoshish

xususiyatlari. Jurnal Pedagogiki i psixologii v sovremennom obrazova

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Aqli zaif kichik maktab yoshidagi bolalarda o‘qishni o‘zlashtirishga motivatsion tayyorlikni shakllantirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17389238