5–7-sinf qizlarida raqamli texnologiyalar ta’sirida tarbiya jarayonining o‘ziga xosliklari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17345859Ключевые слова:
qizlar tarbiyasi, raqamli texnologiyalar, internet, ijtimoiy tarmoqlar, ota-ona nazorati, ijtimoiy-emotsional rivojlanish.Аннотация
Maqolada raqamli texnologiyalarning 5–7-sinf qizlarining tarbiyasiga ta’siri o‘rganilgan. Internet va ijtimoiy
tarmoqlardan foydalanishning ijobiy hamda salbiy jihatlari tahlil qilingan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, ota-ona va pedagoglar
tomonidan nazorat ostida qo‘llanilgan raqamli texnologiyalar qizlarning ijtimoiy-emotsional rivojlanishiga ijobiy
ta’sir ko‘rsatadi. Biroq cheklanmagan foydalanish hissiy beqarorlik, muloqotdagi qiyinchiliklar hamda qadriyatlarga befarqlikni
keltirib chiqaradi.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 5-oktabrdagi “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasini tasdiqlash
to‘g‘risidagi PF–6079-son Farmoni.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 7-yanvardagi “Raqamli ta’lim tizimini rivojlantirish chora-tadbirlari
to‘g‘risida”gi qarori.
3. Karimova, N. Sh. (2019). O‘smirlar psixologiyasi. – Toshkent: Fan nashriyoti.
4. Abduqodirova, M. R. (2021). O‘quvchi shaxsini tarbiyalashda axborot texnologiyalarining o‘rni. – Toshkent: TDPU
nashriyoti.
5. Shomurodova, D. A. (2022). “Zamonaviy texnologiyalar va o‘quvchilarda raqamli madaniyatni shakllantirish.” Pedagogik
ta’lim jurnali, №2, 34–39-betlar.
6. Ismoilova, G. M. (2020). Qizlar tarbiyasida ijtimoiy-emotsional kompetensiyalarni rivojlantirishning psixologik asoslari.
– Toshkent: O‘zMU nashriyoti.
7. Yuldasheva, S. B. (2021). “O‘smirlik davrida internetning shaxsga ta’siri.” Psixologiya va ta’lim jurnali, №3, 52–57-
betlar.
8. Mamarasulova, M. Sh. (2023). “Axborot makonida yoshlarning ma’naviy immunitetini shakllantirish.” Ta’lim va innovatsiyalar
jurnali, №4, 67–72-betlar.
9. Turdiyeva, N. (2021). Qizlar tarbiyasida milliy qadriyatlarning o‘rni. – Samarqand: SamDU nashriyoti.
10. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. (2022). Umumiy o‘rta ta’limda axborot texnologiyalaridan foydalanish
bo‘yicha metodik qo‘llanma. – Toshkent.
11. UNESCO. (2021). Guidelines for Digital Learning and Child Protection. – Paris: UNESCO Publishing.
12. Livingstone, S., & Haddon, L. (2020). Children’s Online Risks and Opportunities: Comparative Findings from EU Kids
Online. – London: LSE.
13. Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. – New York: Bantam Books.
14. Prensky, M. (2010). Teaching Digital Natives: Partnering for Real Learning. – Thousand Oaks: Corwin Press.
15. Tapscott, D. (2019). Growing Up Digital: The Rise of the Net Generation. – New York: McGraw-Hill.
16. OECD. (2022). Digital Education Outlook 2022: Pushing the Frontiers with AI, Blockchain and Robots. – Paris: OECD
Publishing.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.