5–7-sinf qizlarida raqamli texnologiyalar ta’sirida tarbiya jarayonining o‘ziga xosliklari

Авторы

  • Marg‘uba Abdurazoqova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17345859

Ключевые слова:

qizlar tarbiyasi, raqamli texnologiyalar, internet, ijtimoiy tarmoqlar, ota-ona nazorati, ijtimoiy-emotsional rivojlanish.

Аннотация

Maqolada raqamli texnologiyalarning 5–7-sinf qizlarining tarbiyasiga ta’siri o‘rganilgan. Internet va ijtimoiy
tarmoqlardan foydalanishning ijobiy hamda salbiy jihatlari tahlil qilingan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, ota-ona va pedagoglar
tomonidan nazorat ostida qo‘llanilgan raqamli texnologiyalar qizlarning ijtimoiy-emotsional rivojlanishiga ijobiy
ta’sir ko‘rsatadi. Biroq cheklanmagan foydalanish hissiy beqarorlik, muloqotdagi qiyinchiliklar hamda qadriyatlarga befarqlikni
keltirib chiqaradi.

Биография автора

  • Marg‘uba Abdurazoqova


    Qori Niyoziy nomidagi Tarbiya pedagogikasi
    Milliy institutining 1-bosqich tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 5-oktabrdagi “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasini tasdiqlash

to‘g‘risidagi PF–6079-son Farmoni.

2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 7-yanvardagi “Raqamli ta’lim tizimini rivojlantirish chora-tadbirlari

to‘g‘risida”gi qarori.

3. Karimova, N. Sh. (2019). O‘smirlar psixologiyasi. – Toshkent: Fan nashriyoti.

4. Abduqodirova, M. R. (2021). O‘quvchi shaxsini tarbiyalashda axborot texnologiyalarining o‘rni. – Toshkent: TDPU

nashriyoti.

5. Shomurodova, D. A. (2022). “Zamonaviy texnologiyalar va o‘quvchilarda raqamli madaniyatni shakllantirish.” Pedagogik

ta’lim jurnali, №2, 34–39-betlar.

6. Ismoilova, G. M. (2020). Qizlar tarbiyasida ijtimoiy-emotsional kompetensiyalarni rivojlantirishning psixologik asoslari.

– Toshkent: O‘zMU nashriyoti.

7. Yuldasheva, S. B. (2021). “O‘smirlik davrida internetning shaxsga ta’siri.” Psixologiya va ta’lim jurnali, №3, 52–57-

betlar.

8. Mamarasulova, M. Sh. (2023). “Axborot makonida yoshlarning ma’naviy immunitetini shakllantirish.” Ta’lim va innovatsiyalar

jurnali, №4, 67–72-betlar.

9. Turdiyeva, N. (2021). Qizlar tarbiyasida milliy qadriyatlarning o‘rni. – Samarqand: SamDU nashriyoti.

10. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. (2022). Umumiy o‘rta ta’limda axborot texnologiyalaridan foydalanish

bo‘yicha metodik qo‘llanma. – Toshkent.

11. UNESCO. (2021). Guidelines for Digital Learning and Child Protection. – Paris: UNESCO Publishing.

12. Livingstone, S., & Haddon, L. (2020). Children’s Online Risks and Opportunities: Comparative Findings from EU Kids

Online. – London: LSE.

13. Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. – New York: Bantam Books.

14. Prensky, M. (2010). Teaching Digital Natives: Partnering for Real Learning. – Thousand Oaks: Corwin Press.

15. Tapscott, D. (2019). Growing Up Digital: The Rise of the Net Generation. – New York: McGraw-Hill.

16. OECD. (2022). Digital Education Outlook 2022: Pushing the Frontiers with AI, Blockchain and Robots. – Paris: OECD

Publishing.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

5–7-sinf qizlarida raqamli texnologiyalar ta’sirida tarbiya jarayonining o‘ziga xosliklari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17345859