Kar va zaif eshituvchi yuqori sinf o‘quvchilarining axborot kompetensiyasini rivojlantirish modeli

Авторы

  • Hojiakbar Tursunov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15814438

Ключевые слова:

kar o‘quvchilar, zaif eshituvchi o‘quvchilar, axborot kompetensiyasi, model, maxsus ta’lim, yuqori sinf, texnologik yondashuv, axborot savodxonligi

Аннотация

Mazkur maqolada kar va zaif eshituvchi yuqori sinf o‘quvchilarining axborot kompetensiyasini shakllantirish
va rivojlantirishga qaratilgan model asosida ishlash tamoyillari yoritilgan. Tadqiqotda ushbu toifadagi o‘quvchilarning
axborotni qabul qilish, qayta ishlash, tushunish va undan foydalana olish darajalariga ko‘ra moslashtirilgan o‘quv-uslubiy
yondashuvlar ishlab chiqilgan. Shuningdek, axborot texnologiyalarining imkoniyatlaridan foydalanish orqali ularda mustaqil
ta’lim olish ko‘nikmalarini rivojlantirishning samarali yo‘llari ko‘rib chiqilgan.

Биография автора

  • Hojiakbar Tursunov


    Farg‘ona davlat universiteti mustaqil izlanuvchisi

Библиографические ссылки

Odiljonova, S. O‘. (2022). Eshitishda nuqsoni bor bolalarni o‘qitish metodikasi. Zenodo. https://doi.org/10.5281/

zenodo.7396717

Musaeva, D. A. (2024). Eshitishda nuqsoni bor bolalarni psixologik tasnifi. CyberLeninka. https://cyberleninka.ru/article/

n/eshitishda-nuqsoni-bor-bolalarni-psixologik-tasnifi

Ibadullayeva, Sh. N., & Muvassarova, S. J. (2024). Inklyuziv ta’limda axborot-kommunikatsion texnologiyalardan foydalanishning

o‘rni va imkoniyatlari. Akademic Journal of Educational Research (AJER). https://ajeruz.com/files/upload/

articles/2024-04-01-09-49-08_31bf88bc5ca194000f49e3aa1c79de4c.pdf

Hamidullo o‘g‘li, T. H., & Kamolovich, B. E. (2023). Imkoniyati cheklangan o‘quvchilar bilan ishlash tajribasi. Scientific

Impulse, 1(7), 648–653.

Tursunov, H. (2024). Kar va zaif eshituvchi o‘quvchilarning axborot kompetensiyasini rivojlantirish: Farg‘ona misolida.

Conference on Digital Innovation: “Modern Problems and Solutions”, 206–209. https://fer-teach.uz/index.php/codimpas/

article/view/2445

Tursunov, H. (2024). Imkoniyati cheklangan o‘quvchilarning axborot kompetensiyasini rivojlantirish: O‘zbekiston va

Yevropa tajribasi. Ta’lim, fan va innovatsiya jurnali, 6-son, 575-bet.

Ta’lim, fan va innovatsiya jurnali. 6-son, 2024-yil. https://esijournal.uz/wp-content/uploads/2025/01/Talim_fan_va_

innovatsiya_6_son_2024_yil.pdf

Hamidullo o‘g‘li, T. H. (2022). Hozirgi kunning dolzarb imkoniyatlari. JAWS va NVDA dasturlari. Scientific Impulse, 1(2),

–537.

Tursunov, H. H. (2025). Kar va zaif eshituvchi yuqori sinf o‘quvchilarining axborot kompetensiyasini rivojlantirish: Tashkiliy-

metodik muammolari. International Conference on Medical Science, Medicine and Public Health, 54–62.

Tursunov, H. H., & Hoshimov, U. S. (2022). Ta’lim tizimida ko‘zi ojiz o‘quvchilarni informatika va axborot texnologiyalari

fanida o‘qitish texnologiyalari. Новости образования: исследование в XXI веке, 1(5), 990–993.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Kar va zaif eshituvchi yuqori sinf o‘quvchilarining axborot kompetensiyasini rivojlantirish modeli. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.15814438