Innovatsion yondoshuv asosida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining fikrlash qobiliyatini rivojlantirishning amaliy jihatlari.

Авторы

  • Jamol Mamadiyorov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15814416

Ключевые слова:

boshlang‘ich ta’lim, fikrlash qobiliyati, innovatsion yondashuv, muammoli ta’lim, didaktik o‘yinlar, metakognitsiya, formativ baholash, analitik tafakkur, pedagogik texnologiya, o‘qituvchi kompetensiyasi, ta’lim muhiti

Аннотация

Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining fikrlash qobiliyatini rivojlantirishga qaratilgan innovatsion
yondashuvlarning nazariy va amaliy jihatlari yoritilgan. Muallif muammoli ta’lim, didaktik o‘yinlar, metakognitiv strategiyalar
va zamonaviy baholash vositalari orqali o‘quvchilarning tafakkurini shakllantirish yo‘llarini tahlil qilgan. O‘qituvchi
kompetensiyasi va o‘quv muhitining roli keng yoritilib, fikrlashni rivojlantirishga xizmat qiluvchi vositalar misollar bilan
keltirilgan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, integratsiyalashgan yondashuv o‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, muammoga ijodiy
yondashuvi va tahliliy salohiyatini oshirishga samarali ta’sir ko‘rsatadi

Биография автора

  • Jamol Mamadiyorov


    Oriental universiteti “Uzluksiz ta’lim pedagogikasi”
    kafedrasi dotsenti

Библиографические ссылки

Ахмедова, Н. Қ. (2022). Boshlang‘ich ta’limda innovatsion texnologiyalarni qo‘llashning nazariy asoslari. – Toshkent:

Fan va texnologiya nashriyoti.

Hasanov, M. R. (2021). Didaktik o‘yinlar orqali o‘quvchilarning fikrlash faoliyatini rivojlantirish. – O‘zbekiston pedagogik

axborotlar jurnali, №4, 17–23-bet.

Shodmonova, S. H. (2020). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida mustaqil fikrlashni shakllantirish metodlari. – Ta’lim va

rivojlanish ilmiy jurnali, №2, 12–19-bet.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. – Cambridge, MA:

Harvard University Press.

Jonassen, D. H. (2000). Designing Constructivist Learning Environments. – Educational Technology Research and

Development, 48(3), 21–30.

Nurmatova, D. M. (2023). Zamonaviy darsda muammoli yondashuvdan foydalanish imkoniyatlari. – Ilmiy izlanishlar

jurnali, №1, 25–31-bet.

OECD (2019). The OECD Learning Compass 2030: A Framework for 21st Century Competencies. – Paris: OECD

Publishing.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Innovatsion yondoshuv asosida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining fikrlash qobiliyatini rivojlantirishning amaliy jihatlari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.15814416