Bo‘lajak o‘qituvchilarning prognostik kompetensiyasini rivojlantirish tamoyillari

Авторы

  • Munisa Ikromova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15813913

Ключевые слова:

prognozlash kompetensiyasi, prognozlashning tizimlilik prinsipi, prognozlashning uyg‘unlik prinsipi, prognozlashning variantlilik prinsipi, prognozlashning uzluksizlik prinsipi, prognozlashning tekshiriluvchanlik (verifikatsiya) prinsipi, prognozlashning rentabellik (samaradorlik) prinsipi

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning prognostik kompetensiyasini shakllantirish va rivojlantirish
tamoyillari
tahlil qilinadi. Tadqiqotda pedagogika yo‘nalishi talabalari uchun muhim bo‘lgan tizimlilik va izchillik, variantlilik
hamda raqobatbardoshlik motivatsiyasi prinsiplari asosiy omillar sifatida ko‘rib chiqilgan. Maqolada prognozlash kompetensiyasining
mazmuni, uning tuzilishi va kasbiy faoliyatda qo‘llanishi ko‘rsatib o‘tiladi. Shuningdek, zamonaviy psixologik-
pedagogik adabiyotlar asosida kompetensiya yondashuvi va uning pedagogik jarayondagi ahamiyati muhokama
qilinadi. Tadqiqot natijalari pedagogik ta’lim jarayonida samarali metodikalar ishlab chiqishga va bo‘lajak pedagoglarning
kasbiy tayyorgarligini yaxshilashga qaratilgan

Биография автора

  • Munisa Ikromova


    O‘zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti
    mustaqil tadqiqotchisi

Библиографические ссылки

Присяжная А. Ф. Реализация акмеологического подхода к разработке концепции формирования прогностической

компетентности будущих педагогов: монография / А. Ф. Присяжная. – Москва: Моск. пед. гос. ун-т, 2006. – 153 с.

Гершунский Б. С. Образовательно-педагогическая прогностика // Теория. Методология. – 2009. – 764 с.

Карманчиков А. И. Прогностическая логистика в системе образования / А. И. Карманчиков; Мин-во образования

и науки Российской Федерации, ФГБОУ ВПО “Удмуртский гос. ун-т”. – Ижевск: Удмуртский ун-т, 2012. – 224 с.

Митина Л. М. Психология труда и профессионального развития учителя: учеб. пособие для студ. высш. пед.

учеб. заведений. – М.: Издательский центр “Академия”, 2004. – 320 с.

Кореляков Ю. А. Построение обучающих программ с учетом потребности учащихся в разных способах обучения

// Проблемы совершенствования методики программированного обучения. – М., 1977. – 128 с.

Портянская Л. Л., Рябцев В. К., Слободчиков В. И. Принцип вариативности в образовании // Проблемы

проектирования профессиональной педагогической позиции. – М.: ИПИ РАО, 1997. – С. 56–71.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Bo‘lajak o‘qituvchilarning prognostik kompetensiyasini rivojlantirish tamoyillari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.15813913