Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida pedagogik texnikani rivojlantirishning didaktik omillari

Авторы

  • Bahora Xolmo‘minova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15791361

Ключевые слова:

pedagogik texnika, didaktik omillar, boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi, interfaol metodlar, kasbiy kompetentlik, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim, AKT, STEAM

Аннотация

Mazkur maqola bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida pedagogik texnikani rivojlantirishning didaktik omillariga
bag‘ishlangan. Tadqiqotning maqsadi – bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini oshirishga qaratilgan didaktik
shart-sharoitlarni aniqlash va takomillashtirishdan iborat. Metodologiya: ilmiy adabiyotlar tahlili, pedagogik kuzatuv,
so‘rovnoma va amaliy tajriba. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, nazariy tayyorgarlik, amaliy mashg‘ulotlar, pedagogik amaliyot,
interfaol metodlar, AKTdan foydalanish, STEAM yondoshuvi va shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim bo‘lajak o‘qituvchilarning
pedagogik texnikasini rivojlantirishda muhim rol o‘ynaydi. Mazkur maqola soha mutaxassislari, oliy ta’lim o‘qituvchilari va
bo‘lajak o‘qituvchilar uchun mo‘ljallangan.

Биография автора

  • Bahora Xolmo‘minova


    Jizzax viloyati Pedagogik Mahorat Markazi
    “Maktabgacha, boshlang‘ich va maxsus ta’lim metodikalari”
    kafedrasi katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

Azizxo‘jaeva, N. N. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. Toshkent: TDPU, 2006.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni “2022–2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot

strategiyasi to‘g‘risida” PF-60-son, 2022-yil 28-yanvar // O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami. 2022. №

, 55-modda. URL: https://lex.uz/docs/5841063 (murojaat sanasi: 2024-01-26).

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Qarori “2021–2023-yillarda xalq ta’limi tizimini isloh qilish bo‘yicha

milliy dasturni tasdiqlash to‘g‘risida” 203-son, 2021-yil 15-aprel // O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami.

№ 16, 266-modda. URL: https://lex.uz/docs/5372496 (murojaat sanasi: 2024-01-26).

O‘zbekiston Respublikasining Qonuni “Ta’lim to‘g‘risida” O‘RQ-637-son, 2020-yil 23-sentyabr // O‘zbekiston Respublikasi

qonun hujjatlari to‘plami. 2020. № 39, 462-modda. URL: https://lex.uz/docs/5013007 (murojaat sanasi: 2024-01-

.

Klarin, M. V. Pedagogicheskaya texnologiya v uchebnom protsesse. Moskva: Znanie, 1994.

G‘ulomov, X., Shodmonova, Sh. Pedagogik amaliyot nazariyasi va metodikasi. Toshkent: Fan va texnologiya, 2012.

Ivanov, I. P. Ensiklopediya kollektivnыx tvorcheskix del. Moskva: Pedagogika, 1992.

Jumaev, M. Interfaol ta’lim metodlari: mohiyati va afzalliklari // Uzluksiz ta’lim. 2017. № 4. B. 6–12.

Bursal, M., & Cox, C. B. Differentiating instruction: Adjusting to meet the needs of all learners // Intervention in School

and Clinic. 2006. Vol. 41(3). P. 159–163. DOI: 10.1177/1053451205283544

Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (Eds.). Preparing teachers for a changing world: What teachers should learn

and be able to do. Jossey-Bass, 2005.

Mishra, P., & Koehler, M. J. Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge //

Teachers College Record. 2006. Vol. 108(6). P. 1017–1054. DOI: 10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida pedagogik texnikani rivojlantirishning didaktik omillari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15791361