Oʻquvchilarda tadqiqotchilik koʻnikmalarini rivojlantirishda xalqaro baholash dasturlaridan foydalanish metodikasi

Авторы

  • Shahodat Jabborova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15789306

Ключевые слова:

tadqiqotchilik koʻnikmalari, xalqaro baholash dasturlari, TIMSS, boshlangʻich taʼlim, tabiiy fanlar, metodika, PISA, PIRLS.

Аннотация

Mazkur maqolada boshlangʻich (1–4-sinflar) taʼlim bosqichida o‘quvchilarda tadqiqotchilik koʻnikmalarini
shakllantirish va rivojlantirishda xalqaro baholash dasturlarining (TIMSS, PIRLS, PISA) imkoniyatlaridan samarali foydalanish
masalasi yoritilgan. Muallif xalqaro baholash dasturlaridagi tabiiy fanlar bo‘yicha test topshiriqlari tahlili asosida
oʻquvchilarning ilmiy izlanish, kuzatish, savol berish, taxmin qilish va xulosa chiqarish kabi ko‘nikmalarini rivojlantirishga
xizmat qiluvchi metodik yondashuvlarni ishlab chiqadi. Tadqiqot natijalariga koʻra, zamonaviy baholash vositalarini milliy
taʼlim tizimiga integratsiya qilish orqali o‘quvchilarda amaliy-tadqiqot faoliyatiga bo‘lgan qiziqishni oshirish va ularning
fanni chuqur anglashiga erishish mumkinligi asoslab beriladi

Биография автора

  • Shahodat Jabborova


    Gulison davlat universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

“Boshlang‘ich ta’limning davlat ta’lim standarti” – O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, 2022-yil.

Yangi O‘zbekiston gazetasi. 2021-yil, № 3.

Mullaxonova, M. “Ilmiy-tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirish metodikasi.” – Toshkent: Fan, 2021.

Akramova, G. “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining tabiiy fanlarga qiziqishini oshirishda interfaol usullarning o‘rni” //

Boshlang‘ich ta’lim jurnali. – 2022. – № 4.

OECD. “PISA 2022 Assessment and Analytical Framework.” OECD Publishing, Paris, 2022.

Mullis, I.V.S., & Martin, M.O. “TIMSS 2019 Assessment Frameworks.” TIMSS & PIRLS International Study Center,

Boston College.

Rasulov, A. “O‘quvchilarning izlanish faoliyatini rivojlantirish metodikasi.” – Toshkent: Ilm Ziyo, 2020.

Xalqaro taqqoslash baholashlarida O‘zbekiston o‘quvchilari ishtirokini tahlil qilish (PISA, TIMSS hisobotlari asosida).

– Innovatsion ta’lim markazi, 2023.

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Oʻquvchilarda tadqiqotchilik koʻnikmalarini rivojlantirishda xalqaro baholash dasturlaridan foydalanish metodikasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15789306