Morfonologiya va uni umumiy ta’lim tizimida o‘qitish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15788884Ключевые слова:
morfonologiya, morfema, fonema, allomorf, fonetik o‘zgarish, assimilyatsiya, dissimilyatsiya, eliziya, morfologik tahlil, o‘qitish metodikasi, lingvistik tahlil, til tuzilmasiАннотация
Mazkur maqola morfonologiyaning nazariy va amaliy asoslari, shuningdek, uni ta’lim jarayonida o‘qitish
muammolari va metodikasini yoritishga bag‘ishlangan. Morfonologiya – fonema va morfema o‘rtasidagi o‘zaro aloqani
o‘rganadigan tilshunoslik sohasi bo‘lib, til strukturasi va grammatik qurilmalarni chuqur tushunishda muhim ahamiyatga
ega. Maqolada morfonologik hodisalarning turlari, masalan, assimilyatsiya, dissimilyatsiya, eliziya va boshqa tovush
o‘zgarishlari misollar orqali tahlil qilinadi. Shuningdek, morfonologiyani samarali o‘qitish uchun foydalaniladigan metodlar
– analitik, interaktiv va problemli yondashuvlar keng yoritiladi. Til o‘rganishda morfonologiyaning o‘rni, ayniqsa, o‘quvchilarning
fonetik va grammatik tafakkurini shakllantirishda alohida ahamiyat kasb etadi. Ushbu maqola tilshunoslik
bo‘yicha tahsil olayotgan talabalarga, o‘qituvchilarga va metodistlarga morfonologiyani chuqurroq o‘rganishda metodik
yo‘l-yo‘riq sifatida xizmat qiladi
Библиографические ссылки
Madvaliyev A. Hozirgi o‘zbek adabiy tili: Morfologiya. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy ensiklopediyasi, 2006. – 320 b.
Rahmonov G‘. Fonologiya va morfonologiya. – Toshkent: Fan, 2012. – 216 b.
Yo‘ldoshev N., Sodiqova S. O‘zbek tili nazariyasi. – Toshkent: Tafakkur, 2019. – 280 b.
Komilov N. Tilshunoslikka kirish. – Toshkent: O‘zbekiston, 2008. – 190 b.
Hockett C. F. A Course in Modern Linguistics. – New York: Macmillan, 1958. – 650 p.
Spencer A. Morphophonology: Phonological Domains in Lexical Structure. – Oxford: Oxford University Press, 1991.
– 320 p.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.