Yoshlar mafkurasini shakllantirishda hozirgi zamon ijtimoiy tarmoq va raqamli platformalarning o‘rni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15782509Ключевые слова:
yoshlar mafkurasi, ijtimoiy tarmoqlar, raqamli platformalar, axborot xavfsizligi, ta’lim platformalari, internet qaramligi, blogerlar, innovatsion fikrlash, milliy qadriyatlar, global fuqarolik.Аннотация
Mazkur maqolada ijtimoiy tarmoqlar va raqamli platformalarning yoshlar mafkurasini shakllantirishdagi
o‘rni ilmiy asosda tahlil qilingan. Global axborot muhitining o‘zgarishi yoshlar ongiga ijobiy va salbiy ta’sir ko‘rsatayotgani
yoritilgan.
Maqolada axborotga kirish imkoniyatlari, raqamli texnologiyalar orqali o‘zini rivojlantirish, shuningdek,
axborot xurujlari va internet qaramligi kabi muammolar atroflicha o‘rganilgan. Shuningdek, yoshlarni ma’naviy va mafkuraviy
jihatdan qo‘llab-quvvatlash uchun raqamli platformalardan samarali foydalanish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Maqola ilmiy-amaliy ahamiyatga ega bo‘lib, zamonaviy axborot texnologiyalari sharoitida yoshlar bilan ishlash strategiyasini
shakllantirish uchun asos bo‘la oladi.
Библиографические ссылки
Giddens, A. Modernity and Self-Identity. Cambridge: Polity Press, 1991.
Boyd, D. It’s Complicated: The Social Lives of Networked Teens. Yale University Press, 2014.
Castells, M. The Rise of the Network Society. Wiley-Blackwell, 2010.
Muminov A. “Global tarmoqning milliy ongga ta’siri” // O‘zbekiston falsafasi, 2022.
Statista.com “2024-yilgi yoshlar va internetdan foydalanish bo‘yicha hisobot”.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning yoshlar masalasiga oid chiqishlari va qarorlari.
Axborot xavfsizligi bo‘yicha xalqaro tadqiqotlar.
“Raqamli iqtisodiyot va jamiyat” jurnalining maxsus soni, 2023-yil.
O‘zbekiston Respublikasi Yoshlar ishlari agentligining rasmiy ma’lumotlari.
UNESCO “Digital Transformation in Education”, 2023-yilgi hisobot.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.