Bo‘lajak tarbiyachilarni innovatsion pedagogik faoliyatga tayyorlash texnologiyalari

Авторы

  • Dilshoda Eshmuminova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15771666

Ключевые слова:

bo‘lajak tarbiyachilarni innovatsion pedagogik faoliyatga tayyorlash, tayyorlash texnologiyasi, innovatsion pedagogika, innovatsion faoliyat, kasbiy kompetensiya, pedagogik texnologiya, innovatsion fikrlash va ijodiy qaror qabul qilish, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, raqobatbardoshlik va moslashuvchanlik

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak tarbiyachilarni innovatsion pedagogik faoliyatga tayyorlash texnologiyasining
nazariy asoslari va amaliy jihatlari chuqur yoritilgan. XXI asr sharoitida ta’lim tizimi oldida turgan dolzarb vazifalardan
biri – pedagogik kadrlarning innovatsion salohiyatini rivojlantirish, ularni zamonaviy pedagogik texnologiyalar va metodikalarni
samarali qo‘llashga tayyorlash hisoblanadi. Bo‘lajak tarbiyachilarda innovatsion fikrlash, ijodkorlik, kasbiy refleksiya,
raqobatbardoshlik va moslashuvchanlik kabi kompetensiyalarni shakllantirish innovatsion pedagogik faoliyatning
ajralmas tarkibiy qismlaridan biridir. Maqolada innovatsion pedagogik faoliyat tushunchasi, uning xususiyatlari, pedagogik
jarayonlardagi ahamiyati, bo‘lajak tarbiyachilarni tayyorlash jarayonida qo‘llaniladigan pedagogik texnologiyalar (modulli
o‘qitish, interfaol metodlar, loyihaviy faoliyat, muammoli o‘qitish, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari) hamda samaradorlik
mezonlari batafsil tahlil etilgan. Shuningdek, xorijiy va mahalliy tajriba asosida innovatsion pedagogik faoliyatni
rivojlantirish strategiyalari va istiqbollari ham o‘rganilgan. Maqolada keltirilgan ilmiy tahlillar va metodik tavsiyalar bo‘lajak
tarbiyachilarni zamonaviy talablarga mos holda tayyorlashda nazariy va amaliy asos bo‘lib xizmat qiladi

Биография автора

  • Dilshoda Eshmuminova


    Navoiy davlat universiteti
    “Taʼlim tarbiya nazariyasi va metodikasi” mutaxassisligi
    2-bosqich magistranti

Библиографические ссылки

Xutorskoy A.V. Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim paradigmasining asosiy kompetensiyalari. – Moskva: Xalq ta’limi, 2003.

– 216 bet.

Andreev V.I. Pedagogika: ijodiy o‘zini rivojlantirish uchun o‘quv kursi. – Qozon: Innovatsion texnologiyalar markazi,

– 608 bet.

Klarin M.V. Chet el pedagogikasida innovatsion o‘qitish modellari. – Moskva: Xalq ta’limi, 2000. – 192 bet.

Serikov V.V. Ta’lim va shaxs: pedagogik tizimlarni loyihalash nazariyasi va amaliyoti. – Moskva: Logos, 1999. – 272 bet.

Alimov Sh.A. Innovatsion ta’lim texnologiyalari. – Toshkent: Fan, 2018. – 320 bet.

Jo‘raev M. Innovatsion pedagogik faoliyat nazariyasi va amaliyoti. – Toshkent: Ta’lim, 2016. – 280 bet.

Niyozova S. Innovatsion ta’lim jarayonida kasbiy kompetensiyalarni shakllantirish. – Toshkent: Ilm Ziyo, 2020. – 260

bet.

Dewey J. Tajriba va ta’lim. – Nyu-York: Makmillan, 1938. – 91 bet.

Rogers E.M. Innovatsiyalar tarqalishi. – Nyu-York: The Free Press, 1995. – 519 bet.

Gardner H. Intellektlar yangicha talqinda: 21-asr uchun ko‘p intellekt nazariyasi. – Nyu-York: Basic Books, 2000. – 292 bet.

Abduqodirov A. Innovatsion ta’limda pedagogik sharoitlar va tayyorgarlik omillari. – Toshkent: Muallif nashri, 2017. –

bet.

Normatova Z. Innovatsion pedagogik texnologiyalar asoslari. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2015. – 210 bet.

Akramova S. Bo‘lajak tarbiyachilarni tayyorlashda innovatsion yondashuv. – Toshkent: Ilm Ziyo, 2019. – 185 bet

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Bo‘lajak tarbiyachilarni innovatsion pedagogik faoliyatga tayyorlash texnologiyalari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15771666