Raqamli taʼlim sharoitida talabalar mustaqil tayyorgarligini rivojlantirishning ilmiy-metodik asoslari: didaktik yondashuvlar va ilg‘or ilmiy modellarning tahlili

Авторы

  • Zaxro Umarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15771427

Ключевые слова:

mustaqil ta’lim, mustaqil tayyorgarlik, raqamli ta’lim platformalari, motivatsiya, didaktik yondashuvlar, ilg‘or ilmiy modellar.

Аннотация

Ushbu maqolada raqamli taʼlim sharoitida talabalar mustaqil tayyorgarligini rivojlantirishning ilmiy-metodik
asoslari tahlil qilinib, mustaqil taʼlim faoliyatining samaradorligini oshirishda didaktik yondashuvlar va ilg‘or ilmiy
modellarning
ahamiyati yoritilgan. Maqolada zamonaviy raqamli platformalardan foydalanish va ularning talabaning o‘zo‘
zini rivojlantirishdagi roli ilmiy asoslangan yondashuvlar orqali ochib berilgan. Shuningdek, talabalarning o‘quv motivatsiyasi,
mustaqil fikrlash ko‘nikmalari va reflektiv tahlil qilish imkoniyatlarini kuchaytirish masalalari ko‘rib chiqilgan.
Tadqiqotda integrativ va konstruktivistik yondashuvlar, shuningdek, mustaqil ta’lim jarayonini raqamlashtirish orqali innovatsion
didaktik modellarni qo‘llash samaradorligi tahlil etilgan. Xulosa o‘rnida muallif talabalar mustaqil tayyorgarligini
qo‘llab-quvvatlash uchun tavsiya etiladigan ilmiy-metodik yondashuvlarni taklif qiladi

Биография автора

  • Zaxro Umarova


    O‘zbekiston milliy pedagogika
    universiteti doktoranti,
    pedagogika fanlari bo‘yicha
    falsafa doktori (PhD), dotsent

Библиографические ссылки

Umarova Z.A. Mediaresurslar vositasida talabalar mustaqil ta’limini tashkil etish metodikasini takomillashtirish. Pedagogika

fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2021-yil.

Muslimov N.A. Kasb ta’lim o‘qituvchisini kasbiy shakllantirishning nazariy-metodik asoslari. Pedagogika fanlari doktori

(DSc) dissertatsiyasi. – Toshkent, 2007. – 315 b.

Mamarajabov M.E. Raqamlashtirilgan ta’lim sharoitida bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy-pedagogik tayyorgarligini takomillashtirish.

Pedagogika fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi. – Toshkent, 2023.

Knowles, M. Self-Directed Learning: A Guide for Learners and Teachers. Chicago, IL: Follett Publishing Company,

Grow, G.O. Teaching learners to be self-directed. Adult Education Quarterly, 41, 1991-yil, B. 125–149.

Staricoff, M. The Joy of Not Knowing: A Philosophy of Education Transforming Teaching, Thinking, Learning and Leadership

in Schools. – 2020.

Umarova Z.A. The role of digital technology in developing students’ self-readiness in higher educational system. //

O‘ZMU XABARLARI – Vol. 1, No. 1.6, 2024. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.6.3849

Umarova Z.A. O‘zbekiston – 2030 strategiyasini amalga oshirishda talabalar mustaqil tayyorgarligini rivojlantirish

masalasi. // Xalqaro Nordik universiteti “O‘zbekiston – 2030 strategiyasini amalga oshirish yo‘nalishlari va istiqbollari

yoshlar nigohida” mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari to‘plami. – Toshkent, 2024.

Umarova Z.A. Effectiveness of organizing students’ self–education with the facilities of media resources in educational

media environment. // Revista GEINTEC – Gestão, Inovação e Tecnologias. – 2021. – Т. 11, № 2. – B. 756–764.

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Raqamli taʼlim sharoitida talabalar mustaqil tayyorgarligini rivojlantirishning ilmiy-metodik asoslari: didaktik yondashuvlar va ilg‘or ilmiy modellarning tahlili. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15771427