MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARNING FAOLIYATLAR JARAYONIDA IJODIY QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH YO‘LLARI

Авторы

  • DURDONA ABDUHALIMOVA Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15768525

Ключевые слова:

bola tarbiyasi, ijodiy qobiliyat, faoliyat, tasavvur, mashg‘ulot, faoliyatlar markazi.

Аннотация

Ushbu maqolada bog‘cha tarbiyalanuvchilarining faoliyatlar jarayonida ijodiy qobiliyatlarini
rivojlantirish maqsadida amalga oshiriladigan tadbirlar va ularning natijalari yoritilgan. 4–5 yoshli bolalar davri
ularni tarbiyalash uchun eng qulay yosh bosqichi hisoblanadi. Bu davrda bolalar o‘z tasavvurlarini namoyon
qilishga va yangi g‘oyalarga intilishga moyil bo‘ladilar. Ijodiy fikrlashni rivojlantirishda o‘yin, sanʼat, musiqa
va tabiat bilan tanishish muhim ahamiyat kasb etadi. Bolalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish faoliyat
jarayonlarida, ya’ni maktabgacha ta’lim tashkilotlarining mashg‘ulotlarida markaziy o‘rin egallaydi. Bolalarga
ijodiy qobiliyatni tushuntirish va ularni sanʼat markazidagi faoliyatga jalb qilish maqsadida “Ijodkor bola” nomli
tanlov ishlab chiqilib, amalga oshirildi. Tanlov samaradorligini baholash uchun tadbir oldidan va undan keyin
so‘rovnoma o‘tkazildi. Natijada ushbu tanlov bolalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishda va o‘z salohiyatiga
ishonchini mustahkamlashda ijobiy samara berdi

Биография автора

  • DURDONA ABDUHALIMOVA

    Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
    ‘‘Maktabgacha ta’lim’’ kafedrasi magistri

Библиографические ссылки

Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic Books, 105-bet.

Piaget, J. (1969). Hockenbury & Hockenbury, Lifespan Development, 7-chi bo‘lim.

Muxamedrakhimova, R. (2019). Maktabgacha ta’lim jarayonida bolalarning ijodiy qobiliyatini rivojlantirish. Toshkent:

Fan va texnologiya, 4-bet.

Vygotsky, L. S. (2004). Imagination and Creativity in Childhood. Journal of Russian and East European Psychology

(1), 7–97-betlar.

Winner, E. (1996). Gifted Children: Myths and Realities. Basic Books, 55-bet.

A. N. Leontev. Потребности, мотивы и эмоции (1971), 13–20-betlar.

Piaget, J. (1969). The Psychology of the Child. Basic Books, 63-bet.

Vygotskiy, L. S. (2003). San’at psixologiyasi. Toshkent: O‘qituvchi nashriyoti, 9-bet.

Tierri Guetta (2014). JUNKEE.COM, 6-bet.

Flerina, E. A. (1972). Bolalar ijodiy faoliyati. Moskva: Pedagogika, 272-bet.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 22.12.2020 yildagi 802-son qarori, yangilangan holatida: https://lex.

uz/docs/5179335?ONDATE=26.01.2024, 4-bob.

Rasulova, D. K. (2021). Ertaklar orqali maktabgacha yoshdagi bolalarning og‘zaki ijodkorligini rivojlantirish. Ilm-fan va

ta’lim jurnali, 3(2), 45–48. Elektron manzil: https://ilmfanva.talim.uz/articles/2021/03/rasulova-ijodkorlik.pdf

Hamidova, M. (2022). Kitobxonlik madaniyatini shakllantirishda ertaklarning ahamiyati. Maktabgacha ta’lim nazariyasi

va amaliyoti jurnali, 4(1), 60–64. Elektron manzil: https://maktabgachatadqiqot.uz/articles/2022/hamidova-ertak-kitob.

pdf

Fozilova, O., Islomxo‘jayeva, G. Q. (sana ko‘rsatilmagan). Maktabgacha yoshdagi bolalarning ijodiy qobiliyatlarini

rivojlantirish usullari. https://www.in-academy.uz/, 2-bet.

Опубликован

2025-06-04

Как цитировать

MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARNING FAOLIYATLAR JARAYONIDA IJODIY QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH YO‘LLARI. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15768525

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>