Muammoli ta’lim texnologiyalari asosida o‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishini takomillashtirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15757432Ключевые слова:
muammoli ta’lim, kasbiy rivojlanish, oʻqituvchi kompetensiyalari, pedagogik innovatsiya, problem-based learning, malaka oshirish, ta’lim metodikasiАннотация
Ushbu maqolada muammoli taʼlim (Problem-Based Learning – PBL) texnologiyalari asosida oʻqituvchilarning
kasbiy rivojlanishini takomillashtirishga qaratilgan yondashuvlar nazariy va amaliy jihatdan tahlil qilinadi. PBL metodining
asosiy tamoyillari – muammo qo‘yish, muhokama qilish, yechim izlash va refleksiya jarayonlari – oʻqituvchilarning professional
kompetensiyalarini rivojlantirishda qanday rol o‘ynashi ko‘rsatib beriladi. Tadqiqot doirasida an’anaviy uslub va PBL
metodikasi asosida oʻtkazilgan tajriba natijalari solishtirildi. Olingan natijalar oʻqituvchilarning didaktik, metodik, reflektiv
va texnologik kompetensiyalarida ijobiy oʻzgarishlar yuz berganini tasdiqlaydi. Grafik va jadval koʻrinishida tahlil etilgan
natijalar asosida PBL metodining amaliy samaradorligi yoritildi. Maqolada, shuningdek, tajriba asosida shakllangan tavsiyalar
va kasbiy rivojlanishni qoʻllab-quvvatlovchi muhitni yaratish boʻyicha takliflar ilgari suriladi
Библиографические ссылки
Barrows, H. S. (1996). Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview. New Directions for Teaching
and Learning.
Hmelo-Silver, C. E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology
Review.
Savin-Baden, M. & Major, C. H. (2004). Foundations of problem-based learning. Open University Press.
Rotbekov, A. (2021). Muammoli ta’lim texnologiyalari pedagogik amaliyotda. Pedagogika ilmiy jurnali.
Karimova, D. (2023). Oʻqituvchilarning kompetensiyalarini oshirishda innovatsion metodlar. Ta’lim texnologiyalari.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. Longman.
Tashkent State University (2022). Ta’lim menejmenti va yangi pedagogik yondashuvlar.
Joel, M. & Ertugrul, S. (2020). Teacher professional development via PBL. International Journal of Educational
Research.
Ulmasov, B. (2024). Muammoli yondashuv asosida pedagogik izlanishlar. O‘zbekiston Pedagogik Tadqiqotlari.
Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith, K. (2014). Cooperative learning. Journal on Excellence in University Teaching
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.