Muammoli ta’lim texnologiyalari asosida o‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishini takomillashtirish

Авторы

  • Yaxshigul Otamurodova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15757432

Ключевые слова:

muammoli ta’lim, kasbiy rivojlanish, oʻqituvchi kompetensiyalari, pedagogik innovatsiya, problem-based learning, malaka oshirish, ta’lim metodikasi

Аннотация

Ushbu maqolada muammoli taʼlim (Problem-Based Learning – PBL) texnologiyalari asosida oʻqituvchilarning
kasbiy rivojlanishini takomillashtirishga qaratilgan yondashuvlar nazariy va amaliy jihatdan tahlil qilinadi. PBL metodining
asosiy tamoyillari – muammo qo‘yish, muhokama qilish, yechim izlash va refleksiya jarayonlari – oʻqituvchilarning professional
kompetensiyalarini rivojlantirishda qanday rol o‘ynashi ko‘rsatib beriladi. Tadqiqot doirasida an’anaviy uslub va PBL
metodikasi asosida oʻtkazilgan tajriba natijalari solishtirildi. Olingan natijalar oʻqituvchilarning didaktik, metodik, reflektiv
va texnologik kompetensiyalarida ijobiy oʻzgarishlar yuz berganini tasdiqlaydi. Grafik va jadval koʻrinishida tahlil etilgan
natijalar asosida PBL metodining amaliy samaradorligi yoritildi. Maqolada, shuningdek, tajriba asosida shakllangan tavsiyalar
va kasbiy rivojlanishni qoʻllab-quvvatlovchi muhitni yaratish boʻyicha takliflar ilgari suriladi

Биография автора

  • Yaxshigul Otamurodova

    A. Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy instituti doktoranti

Библиографические ссылки

Barrows, H. S. (1996). Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview. New Directions for Teaching

and Learning.

Hmelo-Silver, C. E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology

Review.

Savin-Baden, M. & Major, C. H. (2004). Foundations of problem-based learning. Open University Press.

Rotbekov, A. (2021). Muammoli ta’lim texnologiyalari pedagogik amaliyotda. Pedagogika ilmiy jurnali.

Karimova, D. (2023). Oʻqituvchilarning kompetensiyalarini oshirishda innovatsion metodlar. Ta’lim texnologiyalari.

Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. Longman.

Tashkent State University (2022). Ta’lim menejmenti va yangi pedagogik yondashuvlar.

Joel, M. & Ertugrul, S. (2020). Teacher professional development via PBL. International Journal of Educational

Research.

Ulmasov, B. (2024). Muammoli yondashuv asosida pedagogik izlanishlar. O‘zbekiston Pedagogik Tadqiqotlari.

Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith, K. (2014). Cooperative learning. Journal on Excellence in University Teaching

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Muammoli ta’lim texnologiyalari asosida o‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishini takomillashtirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15757432