Raqamli ta’lim muhitini shakllantirish asosi sifatida kichik maktab o‘quvchilariga informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitishning o‘quv-uslubiy ta’minoti

Авторы

  • Raxmatilla Mamajanov Автор
  • Mahmud Aliyev Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15691270

Ключевые слова:

raqamli ta’lim muhiti, kichik maktab o‘quvchilari, informatika, axborot texnologiyalari, o‘quv-uslubiy ta’minot, raqamli savodxonlik, innovatsion ta’lim texnologiyalari, metodik yondashuvlar

Аннотация

Ushbu maqolada raqamli ta’lim muhitini shakllantirishning asosiy omili sifatida kichik maktab o‘quvchilariga
informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitishga zarur bo‘lgan o‘quv-uslubiy ta’minot masalalari yoritilgan. Tadqiqotda
informatika fanini ta’limning ilk bosqichidanoq joriy etish orqali o‘quvchilarda raqamli savodxonlik, mantiqiy fikrlash va
muammoni hal qilish ko‘nikmalarini shakllantirish zarurligi ta’kidlanadi. Bilimlarni samarali yetkazib berish uchun metodik
yondashuvlar hamda innovatsion ta’lim vositalari ko‘rib chiqilgan. Shuningdek, maqolada ta’lim jarayoniga raqamli
resurslarni integratsiyalash strategiyalari bayon etilib, yosh o‘quvchilarda raqamli kompetensiyani shakllantirish uchun
zamin yaratish ko‘zda tutilgan

Биографии авторов

  • Raxmatilla Mamajanov


    Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
    texnika fanlari nomzodi, dotsent
    “Axborot texnologiyalari” kafedrasi mudiri

  • Mahmud Aliyev


    Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
    2-kurs magistranti

Библиографические ссылки

Islomov, A. (2020). Raqamli ta’lim muhitida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining axborot madaniyatini shakllantirish. Toshkent:

O‘zMU nashriyoti.

Karimova, N. (2022). Zamonaviy ta’lim texnologiyalari asosida informatika fanini o‘qitish metodikasi. Samarqand: Ilm

Ziyo.

Toshpulatov, R. (2019). Pedagogik texnologiyalarning boshlang‘ich ta’limda qo‘llanilishi. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar

jurnali, 3(2), 45–52.

Sodiqova, M. (2021). Boshlang‘ich ta’limda raqamli savodxonlikni rivojlantirishning metodik asoslari. Axborot texnologiyalari

va ta’lim, 5(1), 22–30. https://doi.org/10.1234/itte.2021.05.01

Akbarov, D. (2023). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining psixologik xususiyatlari va raqamli texnologiyalar. Qarshi: Nasaf

nashriyoti.

Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning (2nd ed.). New York: Cambridge University Press.

UNESCO. (2021). Guidelines on Digital Learning for Primary Education. Paris: UNESCO Publishing. https://unesdoc.

unesco.org/ark:/48223/pf0000377862

Tikhomirov, V. P. (2019). Pedagogicheskie osnovy informatizatsii obrazovaniya. Moskva: Akademiya.

Xaitov, B. X. (2022). Informatika fanini o‘qitishda innovatsion metodlardan foydalanish samaradorligi. Ta’lim va innovatsion

tadqiqotlar, №4, 45–50-betlar.

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Raqamli ta’lim muhitini shakllantirish asosi sifatida kichik maktab o‘quvchilariga informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitishning o‘quv-uslubiy ta’minoti. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15691270

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)