Hikoya matni ustida ishlashda PIRLS topshiriqlaridan foydalanish

Авторы

  • Malika Bayzakova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15304997

Ключевые слова:

PIRLS, hikoya matni, matn ustida ishlash, boshlang‘ich ta’lim, o‘quv savodxonligi, topshiriqlar, metodika, tahlil qilish, o‘qish kompetensiyasi, o‘qitish texnologiyalari

Аннотация

Mazkur maqolada boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning matn ustida ishlash ko‘nikmalarini shakllantirishda
xalqaro baholash dasturlaridan biri bo‘lgan PIRLS topshiriqlaridan foydalanishning samaradorligi yoritilgan. Xususan,
hikoya matnlari asosida o‘quvchilarda tushunish, tahlil qilish, taqqoslash, xulosa chiqarish kabi yuqori darajadagi fikrlash
kompetensiyalarini rivojlantirish yo‘llari ko‘rib chiqiladi. Maqolada PIRLS topshiriqlari tuzilmasi, ularning turlari (savoljavoblar,
testlar, ochiq savollar), hamda ularni dars jarayoniga integratsiya qilish bo‘yicha metodik tavsiyalar berilgan. Tadqiqot
davomida hikoya matnlari bilan ishlashda o‘quvchilarning mantiqiy fikrlash va matnga nisbatan munosabat bildirish
qobiliyatlari ortishi kuzatilgan. Shuningdek, maqolada o‘qituvchilarga o‘quvchilarning savodxonligini baholashda PIRLS
topshiriqlaridan foydalanish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi.

Биография автора

  • Malika Bayzakova


    GulDPI Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim
    metodikasi kafedrasi o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘gʻrisida”gi 2020-yil 23-sentabrdagi O‘RQ–637-sonli Qonuni. https://lex.uz/

docs/-5013007

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 14-avgustdagi “Yoshlarni ma’naviy-axloqiy va jismoniy barkamol etib

tarbiyalash, ularga ta’lim-tarbiya berish tizimini sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish chora-tadbirlari to‘gʻrisida”gi

PQ-3907–sonli Qarori. https://lex.uz/uz/docs/-3

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi “2022–2026-yillarga moʻljallangan Yangi O‘zbekistonning

taraqqiyot strategiyasi toʻg‘risida”gi PF–60-sonli Farmoni. https://lex.uz/uz/docs/-5841063

2019-yil 29-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash

to‘gʻrisida”gi PF–5712-sonli Farmoni. https://lex.uz/docs/-4312785

Utanbayeva, D. (2023). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini PIRLS xalqaro baholash dasturiga samarali tayyorlashda badiiy

matnlar bilan ishlashning ahamiyati. Общественные науки в современном мире: теоретические и практические

исследования, 2(4), 27–31.

Utanbayeva, D. (2024). Boshlang‘ich sinf “O‘qish savodxonligi” darslarida matn ustida ishlashda savol-topshiriqlardan

foydalanish samaradorligi. Modern Science and Research, 3(10), 485–490.

Hasanova, S. K. “Ona tili va o‘qish savodxonligi darslarida PIRLS xalqaro baholash dasturini takomillashtirish.”

Zamonaviy Boshlang‘ich ta’lim: innovatsiyalar, muammolar va rivojlantirish istiqbollari xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyasi,

Hasanova, S. K. “O‘qish savodxonligi darslarida PIRLS hikoyalarini qo‘llash metodikasi.” Integrational Conference on

Interdisciplinary Science, 2024.

Hasanova, S. K. Kichik yongʻoq daraxti. “KITOB NASHR”, 2024-yil. 105 b.

What Is the Importance of the PIRLS International Assessment Program? International Journal of Scientific Researchs,

Impact Factor: 7.293, Volume 5, Issue 1, 2024.

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

Hikoya matni ustida ishlashda PIRLS topshiriqlaridan foydalanish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15304997

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>