Hikoya matni ustida ishlashda PIRLS topshiriqlaridan foydalanish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15304997Ключевые слова:
PIRLS, hikoya matni, matn ustida ishlash, boshlang‘ich ta’lim, o‘quv savodxonligi, topshiriqlar, metodika, tahlil qilish, o‘qish kompetensiyasi, o‘qitish texnologiyalariАннотация
Mazkur maqolada boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning matn ustida ishlash ko‘nikmalarini shakllantirishda
xalqaro baholash dasturlaridan biri bo‘lgan PIRLS topshiriqlaridan foydalanishning samaradorligi yoritilgan. Xususan,
hikoya matnlari asosida o‘quvchilarda tushunish, tahlil qilish, taqqoslash, xulosa chiqarish kabi yuqori darajadagi fikrlash
kompetensiyalarini rivojlantirish yo‘llari ko‘rib chiqiladi. Maqolada PIRLS topshiriqlari tuzilmasi, ularning turlari (savoljavoblar,
testlar, ochiq savollar), hamda ularni dars jarayoniga integratsiya qilish bo‘yicha metodik tavsiyalar berilgan. Tadqiqot
davomida hikoya matnlari bilan ishlashda o‘quvchilarning mantiqiy fikrlash va matnga nisbatan munosabat bildirish
qobiliyatlari ortishi kuzatilgan. Shuningdek, maqolada o‘qituvchilarga o‘quvchilarning savodxonligini baholashda PIRLS
topshiriqlaridan foydalanish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi.
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘gʻrisida”gi 2020-yil 23-sentabrdagi O‘RQ–637-sonli Qonuni. https://lex.uz/
docs/-5013007
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 14-avgustdagi “Yoshlarni ma’naviy-axloqiy va jismoniy barkamol etib
tarbiyalash, ularga ta’lim-tarbiya berish tizimini sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish chora-tadbirlari to‘gʻrisida”gi
PQ-3907–sonli Qarori. https://lex.uz/uz/docs/-3
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi “2022–2026-yillarga moʻljallangan Yangi O‘zbekistonning
taraqqiyot strategiyasi toʻg‘risida”gi PF–60-sonli Farmoni. https://lex.uz/uz/docs/-5841063
2019-yil 29-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash
to‘gʻrisida”gi PF–5712-sonli Farmoni. https://lex.uz/docs/-4312785
Utanbayeva, D. (2023). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini PIRLS xalqaro baholash dasturiga samarali tayyorlashda badiiy
matnlar bilan ishlashning ahamiyati. Общественные науки в современном мире: теоретические и практические
исследования, 2(4), 27–31.
Utanbayeva, D. (2024). Boshlang‘ich sinf “O‘qish savodxonligi” darslarida matn ustida ishlashda savol-topshiriqlardan
foydalanish samaradorligi. Modern Science and Research, 3(10), 485–490.
Hasanova, S. K. “Ona tili va o‘qish savodxonligi darslarida PIRLS xalqaro baholash dasturini takomillashtirish.”
Zamonaviy Boshlang‘ich ta’lim: innovatsiyalar, muammolar va rivojlantirish istiqbollari xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyasi,
Hasanova, S. K. “O‘qish savodxonligi darslarida PIRLS hikoyalarini qo‘llash metodikasi.” Integrational Conference on
Interdisciplinary Science, 2024.
Hasanova, S. K. Kichik yongʻoq daraxti. “KITOB NASHR”, 2024-yil. 105 b.
What Is the Importance of the PIRLS International Assessment Program? International Journal of Scientific Researchs,
Impact Factor: 7.293, Volume 5, Issue 1, 2024.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.