Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining madaniy xilma-xillikni inobatga olgan holda ta’lim jarayonini tashkil etish usullari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15239005Ключевые слова:
madaniy xilma-xillik, boshlang‘ich ta’lim, madaniy kompetensiya, o‘quvchilarning faolligi, ta’lim strategiyalari, inklyuziv ta’lim, o‘qituvchining roliАннотация
So‘nggi o‘tgan o‘n yillikda maktablarda dars o‘tish va bolalarga bu jarayonni qiziqarli tarzda tashkil etish
ommalashmoqda. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari turli madaniy muhitdan kelgan bo‘lishi mumkin, bu esa o‘qituvchilardan
ta’lim jarayonini har bir o‘quvchining madaniy xususiyatlarini inobatga olgan holda tashkil etishni talab qiladi. Ushbu
maqolada madaniy xilma-xillikni hisobga olib ta’limni samarali tashkil etishning zamonaviy yondashuvlari, o‘quvchilarni
faol jalb etish usullari va ijobiy muhit yaratish strategiyalari keng yoritiladi. Darhaqiqat, o‘qituvchilarning madaniy kompetensiyasi
va o‘zaro hurmatga asoslangan munosabatlarni shakllantirishdagi roli tahlil qilinadi. Mazkur yondashuvlar
nafaqat o‘quvchilarning bilim olish jarayonini yengillashtiradi, balki ularning ijtimoiy-sotsiomadaniy rivojlanishiga ham
xizmat qiladi.
Библиографические ссылки
Banks, J. A. (2006). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum, and Teaching. Boston: Pearson Education.
Gay, G. (2010). Culturally Responsive Teaching: Theory, Research, and Practice. New York: Teachers College Press.
Nieto, S. (2017). Affirming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education. Pearson.
Jo‘rayev, M. (2021). “Madaniy xilma-xillikni hisobga olgan holda ta’lim jarayonini tashkil etishning zamonaviy yondashuvlari”.
O‘zbek pedagogik jurnali, №2, 45–52.
Turg‘unova, N. (2020). “Boshlang‘ich ta’limda inklyuziv yondashuvning pedagogik asoslari”. Ta’lim va innovatsiyalar,
№4, 32–38.
Axmedova, Z. (2022). “Madaniy kompetensiyani shakllantirishda o‘qituvchining roli”. Pedagogik mahorat, №1, 19–24.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.