Аutizm sindrоmli bоlаlаr uchun assistiv texnologiyalar
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15203050Ключевые слова:
autizm, assistiv texnologiya, PECS, AAC, “Text-to-Speech”, “Speechify”, nutq generatori, DAR kommunikatori, “QTrobot”, “FaceSay”, “Emotion recognition apps”, “Visual Schedule”, “Choiceworks”, audiokitob, sensor xona.Аннотация
Zamonaviy assistiv texnologiyalar autizm sindromli bolalarning ta’lim olish jarayonini yengillashtirish, ijtimoiy
integratsiyasini oshirish hamda mustaqil hayot kechirishlariga yordam berish uchun ishlab chiqilgan. Ushbu maqolada
autizmli bolalar uchun mo‘ljallangan eng samarali texnologiyalar va ularning afzalliklari keng yoritiladi
Библиографические ссылки
M.U. Xamidova. Maxsus pedagogika. Toshkent – 2018. 95-bet.
D.A. Nurkeldiyeva, M.U. Xamidova. Rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar diagnostikasi. Toshkent – 2016. 109-bet.
K.K. Mamedov, G‘.B. Shoumarov. Ruhiy rivojlanishi sustlashgan bolalar haqida. Toshkent: O‘qituvchi, 1998.
Алле Ф. Введение в психологическую теорию и аутизм. – М.: Теревинф, 2006. – 216 с.
Е.Р. Баенская. О коррекционной помощи аутическому ребенку раннего возраста // Дефектология. – 1999. – №
– С. 45–54.
В.М. Башина. Ранний детский аутизм // Исселение. – М., 1993. – С. 154–165.
Н.Б. Лаврентьева. Педагогическая диагностика аутизма // Дефектология. – 2003. – № 2. – С. 88–93.
Н.Б. Лаврентьева. Формирование учебного поведения у аутичных детей-дошкольников // Дефектология. –
– № 4. – С. 52–63.
К.С. Лебединская, О.С. Никольская. Диагностика раннего детского аутизма: Начальные проявления. – М.:
Просвещение, 1991. – 96 с.
М.М. Либлинг. Подготовка к обучению детей с ранним детским аутизмом // Дефектология. – 1998. – № 1. – С.
–80.
О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг, И.А. Костин, Веденина М.Ю., Аршацкий А.В., Аршацкая О.С.
Аутизм: возрастные особенности и психологическая помощь. – М.: Полиграфслужба, 2003. – 232 с.
О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг. Аутичный ребенок: Пути помощи. – М.: Теревинф, 1997. – 341 с.
Л.Г. Нуриева. Развитие речи у аутичных детей. – М.: Теревинф, 2007. – 112 с.
Т. Питере. Аутизм: теоретическое понимание и педагогический подход. – СПб.: Институт специальной
педагогики и психологии, 1999. – 192 с.
О.С. Никольская. Аффективная сфера человека: Взгляд сквозь призму детского аутизма. – М.: Центр лечебной
педагогики, 2000. – 361 с.
D.A. Nurkeldiyeva, Sh.T. Shermuhamedova. “Bolalar autizmi nima?” // Bola va zamon. – 2007. – № 3.

Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.