Innovatsion faoliyatga nisbatan riskologik kompetentlilikni rivojlantirish modeli va amaliyoti

Авторы

  • Mirjalol Kandaxarov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17499227

Ключевые слова:

innovatsion faoliyat, riskologik kompetentlik, o‘qituvchilarning kompetentligi, risklarni boshqarish, ta’lim jarayoni, metodologik yondashuv

Аннотация

Maqolada innovatsion faoliyatga nisbatan riskologik kompetentlikning rivojlanishi va uning o‘qituvchilarning
professional faoliyatidagi ahamiyati tahlil qilinadi. Unda innovatsion faoliyatning yuksalishi, yangi texnologiyalar va metodologiyalarning
pedagoglarga ta’siri, shuningdek, risklarni boshqarish hamda ularning oldini olishga qaratilgan kompetensiyalarni
shakllantirish jarayoni yoritiladi. Riskologik kompetentlikni rivojlantirish modeli va uning amaliyotdagi qo‘llanilishi
ta’lim jarayonida yuqori samaradorlikka erishish uchun zarur vosita sifatida asoslab beriladi.

Биография автора

  • Mirjalol Kandaxarov

    Samarqand davlat pedagogika instituti
    mustaqil tadqiqotchisi

Библиографические ссылки

1. Философский энциклопедический словарь / гл. ред. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев [и др.]. – Москва: Советская

энциклопедия, 1983. – 836 с.

2. Современный словарь по педагогике / сост. Е. С. Рапацевич. – Минск: Современное слово, 2001. – 928 с.

3. Князева В. В. Педагогика: словарь научных терминов / В. В. Князева. – Москва: Вузовская книга, 2009. – 872 с.

4. Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А. Ю. Педагогический словарь: для студентов высших и средних

педагогических учебных заведений. – Москва: Академия, 2000. – 176 с.

5. Немов Р. С. Психология: словарь-справочник: в 2 ч. / Р. С. Немов. – Москва: Владос-Пресс, 2003. – Ч. 2. – 352 с.

6. Суходольский Г. В. Структурно-алгоритмический анализ и синтез деятельности / Г. В. Суходольский. –

Ленинград: ЛГУ, 1976. – 120 с.

7. Загвязинский В. И., Атаханов Р. Методология и методы психолого-педагогического исследования: учебное

пособие для студентов высших педагогических учебных заведений. – Москва: Академия, 2007. – 208 с.

8. Толковый словарь русского языка / Д. Н. Ушаков. – Москва: Аделант, 2013. – 800 с.

9. Современный словарь иностранных слов. – Москва: Русский язык, 1993. – 486 с.

10. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – Москва: Издательство

Московского психолого-социального института; Воронеж: НПО МОДЕК, 2004. – 752 с.

11. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – Москва: ИНТОР, 1996. – 541 с.; Кедров Б. М.

Классификация наук / Б. М. Кедров; под ред. Н. В. Пилипенко. – Москва: Мысль, 1985. – 543 с.

12. Ядровская М. В. Модели в педагогике / М. В. Ядровская // Вестник Томского государственного университета. –

2013. – № 366. – С. 139–143

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Innovatsion faoliyatga nisbatan riskologik kompetentlilikni rivojlantirish modeli va amaliyoti. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17499227