Fizika darslarida muammoli o‘qitish texnologiyasi orqali o‘quvchilarda ichki motivatsiyani shakllantirish

Авторы

  • A. B. Kamalov Автор
  • I. Jumaniyazova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17499452

Ключевые слова:

muammoli o‘qitish, ichki motivatsiya, fizika ta’limi, pedagogik o‘zaro ta’sir, bilish faolligi, o‘qituvchining roli, ijodiy tafakkur.

Аннотация

Ushbu maqolada fizika darslarida muammoli o‘qitish orqali o‘quvchilarda ichki o‘quv motivatsiyasini shakllantirishning
psixologik va pedagogik asoslari yoritilgan. Ichki motivatsiya ta’lim jarayonining muvaffaqiyati hamda shaxsiy
rivojlanishning asosiy omili sifatida tahlil qilinadi. Muammoli vaziyatlardan, izlanishga yo‘naltirilgan topshiriqlardan va
evristik metodlardan foydalanish o‘quvchilarning bilishga bo‘lgan faolligini, mustaqilligini hamda ijodiy tafakkurini rivojlantirishi
ko‘rsatilgan. Shuningdek, muammoli o‘qitishda o‘qituvchining roli – yo‘naltiruvchi, maslahatchi va bilim jarayonining
hamkori sifatida alohida yoritilgan. Maktab amaliyotidan olingan misollar muammoli yondashuvning o‘quvchilarning fizika
faniga bo‘lgan qiziqishi va ichki motivatsiyasini oshirishdagi samaradorligini tasdiqlaydi

Биографии авторов

  • A. B. Kamalov

    Ajiniyoz nomidagi NDPI professori

  • I. Jumaniyazova

    Shimbay qániygelestirilgen mektep fizika páni oqıtıwshısı

Библиографические ссылки

1. Бабанский Ю.К. Проблемное обучение как средство повышения эффективности учения школьников. – Ростов-

на-Дону, 2004. – 81 с.

2. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе: Книга для учителей. – М.: Просвещение, 2007. –

240 с.

3. Семина М. и др. Из опыта работы по технологии проблемного обучения на уроках физики. // Эксперимент и

инновации в школе. – 2012. – №5. – С. 41–45.

4. Абдыкеримова Э.А., Туркменбаев А.Б. Использование технологии проблемного обучения на уроках физики. //

Yessenov Science Journal. – 2022. – №1 (42). – С. 53–62.

5. Семина М.И. Из опыта работы по технологии проблемного обучения на уроках физики. // Эксперимент и

инновации в школе, №5, 2012, С. 41–45.

6. Ximmatkulov O., Tursunov I.G. Oliy ta’lim muassasalarida fizika fanini muammoli o‘qitish masalalari. // Ekonomika i

Sotsium, №5-2 (92), 2022, С. 907–910

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Fizika darslarida muammoli o‘qitish texnologiyasi orqali o‘quvchilarda ichki motivatsiyani shakllantirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17499452