Umumiy o‘rta ta’limda fanlararo integratsiyaning nazariy-konseptual asoslari

Авторы

  • Durdona Mustafokulova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17496905

Ключевые слова:

fanlararo integratsiya, o‘rta ta’lim, nazariy asoslar, konseptual tushuncha, pedagogik innovatsiya, tizimli fikrlash, taqqoslash, takliflar

Аннотация

Umumiy o‘rta ta’limda fanlararo integratsiyaning nazariy–konseptual asoslari ta’lim jarayonining samaradorligini
oshirish, o‘quvchilarda tizimli fikrlashni shakllantirish va hayotiy masalalarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishga
qaratilgan muhim pedagogik yo‘nalish hisoblanadi. Ushbu maqolada fanlararo integratsiyaning tarixiy ildizlari, nazariy
asoslari va konseptual tushunchalari o‘rta ta’lim kontekstida tahlil qilingan. Shuningdek, integratsiyaning turlari, darajalari
va amaliy qo‘llanishi o‘zbek olimlari ilmiy ishlari asosida yoritilgan. Ta’lim jarayonidagi integratsiyaning afzallik va kamchiliklari,
xorijiy hamda milliy tajribalar taqqoslangan, ilmiy misollar keltirilgan va amaliy takliflar berilgan

Биография автора

  • Durdona Mustafokulova

    Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti
    jahon iqtisodiyoti yo‘nalishi magistranti

Библиографические ссылки

1. Mavlonova R.A., Rahmonqulova N.X. Boshlang‘ich ta’limning integratsiyalashgan pedagogikasi. – Toshkent: Ilm-Ziyo,

2009. – 256 b.

2. Mavlonova R., Rahmonqulova N. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi: Innovatsiya va integratsiya. – Toshkent: 2013. –

300 b.

3. Avloniy A. Turkiy Guliston yoxud axloq. – Toshkent: 1915 (qayta nashr – 1992). – 150 b.

4. Karimov I.A. O‘zbekiston XXI asrga intilmoqda. – Toshkent: O‘zbekiston, 1999. – 320 b.

5. Husainboyeva Q., Niyozmetova R. Adabiyot o‘qitishda fanlararo integratsiya xususiyatlari. – Toshkent: 2024. – 200 b.

6. Khamatnurov F. Ta’limda munozara shaklidagi darslar. – Toshkent: 2010. – 180 b.

7. O‘zbekistonning taniqli olimlari ensiklopediyasi. 1–tom. – Toshkent: 2006. – 400 b.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Umumiy o‘rta ta’limda fanlararo integratsiyaning nazariy-konseptual asoslari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17496905