Umumiy o‘rta ta’limda fanlararo integratsiyaning nazariy-konseptual asoslari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17496905Ключевые слова:
fanlararo integratsiya, o‘rta ta’lim, nazariy asoslar, konseptual tushuncha, pedagogik innovatsiya, tizimli fikrlash, taqqoslash, takliflarАннотация
Umumiy o‘rta ta’limda fanlararo integratsiyaning nazariy–konseptual asoslari ta’lim jarayonining samaradorligini
oshirish, o‘quvchilarda tizimli fikrlashni shakllantirish va hayotiy masalalarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishga
qaratilgan muhim pedagogik yo‘nalish hisoblanadi. Ushbu maqolada fanlararo integratsiyaning tarixiy ildizlari, nazariy
asoslari va konseptual tushunchalari o‘rta ta’lim kontekstida tahlil qilingan. Shuningdek, integratsiyaning turlari, darajalari
va amaliy qo‘llanishi o‘zbek olimlari ilmiy ishlari asosida yoritilgan. Ta’lim jarayonidagi integratsiyaning afzallik va kamchiliklari,
xorijiy hamda milliy tajribalar taqqoslangan, ilmiy misollar keltirilgan va amaliy takliflar berilgan
Библиографические ссылки
1. Mavlonova R.A., Rahmonqulova N.X. Boshlang‘ich ta’limning integratsiyalashgan pedagogikasi. – Toshkent: Ilm-Ziyo,
2009. – 256 b.
2. Mavlonova R., Rahmonqulova N. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi: Innovatsiya va integratsiya. – Toshkent: 2013. –
300 b.
3. Avloniy A. Turkiy Guliston yoxud axloq. – Toshkent: 1915 (qayta nashr – 1992). – 150 b.
4. Karimov I.A. O‘zbekiston XXI asrga intilmoqda. – Toshkent: O‘zbekiston, 1999. – 320 b.
5. Husainboyeva Q., Niyozmetova R. Adabiyot o‘qitishda fanlararo integratsiya xususiyatlari. – Toshkent: 2024. – 200 b.
6. Khamatnurov F. Ta’limda munozara shaklidagi darslar. – Toshkent: 2010. – 180 b.
7. O‘zbekistonning taniqli olimlari ensiklopediyasi. 1–tom. – Toshkent: 2006. – 400 b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.