Bo‘lajak pedagoglarda informatsion dunyoqarashni takomillashtirish metodikasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17496992Ключевые слова:
informatsion dunyoqarash, raqamli ta’lim, media savodxonlik, innovatsion metodika, pedagogik kompetensiya, axborot texnologiyalari, sun’iy intellekt, refleksiyaАннотация
Zamonaviy ta’lim tizimi raqamli texnologiyalar, axborot oqimlari va global tarmoqlar shiddat bilan rivojlanayotgan
davrda faoliyat yuritmoqda. Shu sababli bo‘lajak pedagoglarda informatsion dunyoqarashni takomillashtirish
masalasi ta’lim jarayonining ustuvor yo‘nalishlaridan biri sifatida qaraladi. Mazkur maqolada informatsion madaniyat,
media savodxonlik, axborotni tahlil qilish va undan samarali foydalanish kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi yoritilgan.
Shuningdek, zamonaviy raqamli vositalardan (interaktiv platformalar, onlayn resurslar, sun’iy intellekt tizimlari)
o‘quv jarayonida foydalanish orqali pedagogik tafakkurni kengaytirishning nazariy va amaliy jihatlari tahlil etilgan. Tadqiqot
natijalari shuni ko‘rsatadiki, informatsion dunyoqarashi rivojlangan bo‘lajak pedagoglar ta’lim jarayonida ijodkor, mustaqil
fikrlovchi va tanqidiy tahlil qiluvchi mutaxassis sifatida shakllanadilar
Библиографические ссылки
1. Mirziyoyev, Sh. M. Yangi O‘zbekiston – maktab ta’limini rivojlantirishning poydevori sifatida. – Toshkent: O‘zbekiston,
2021.
2. Xodjayev, A. R. Axborot texnologiyalari va ta’lim tizimida ularning o‘rni. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2020.
3. To‘rayev, S. T. Pedagogik innovatsiyalar va axborot texnologiyalarini o‘qitishda qo‘llash metodikasi. – Qarshi: QDPI,
2019.
4. Abdurahmonova, N. Raqamli ta’lim va pedagogik texnologiyalar. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2022.
5. Hasanov, I., & Jo‘rayev, M. Bo‘lajak pedagoglarda axborot madaniyatini rivojlantirish usullari. – Termiz: SurxDU ilmiy
to‘plami, 2023.
6. UNESCO. ICT Competency Framework for Teachers (Version 3). – Paris: UNESCO Publishing, 2018.
7. Mishra, P., & Koehler, M. J. Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Framework. – Contemporary
Issues in Technology and Teacher Education, 2006.
8. Laurillard, D. Teaching as a Design Science: Building Pedagogical Patterns for Learning and Technology. – New York:
Routledge, 2012.
9. Ergashev, D., & Nazarova, G. Innovatsion pedagogika va raqamli kompetensiyalarni shakllantirish. – Toshkent: TDPU,
2021.
10. OECD. Digital Education Outlook 2021: Smart Technologies for Teaching and Learning. – Paris: OECD Publishing,
2021.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.