O‘zbek folklor raqs san’ati motivlari asosida talabalarning madaniy kompetentligini rivojlantirish metodikasi

Авторы

  • Asror Allayarov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17496949

Ключевые слова:

o‘zbek folklor raqs san’ati motivlari, talabalar madaniy kompetentligini rivojlantirish, pedagogik metodika, nazariy asos, xorijiy va milliy tajriba, oliy ta’lim

Аннотация

Ushbu maqolada o‘zbek folklor raqs san’ati motivlari asosida talabalar madaniy kompetentligini rivojlantirish
metodikasi yoritiladi. Tadqiqotda folklor raqs motivlarining tarixiy ildizlari, nazariy asoslari va amaliy qo‘llanilishi
o‘rganilgan. Shuningdek, raqs motivlarining turlari, darajalari va ular orqali talabalar kompetentligini shakllantirish usullari
tahlil qilinadi. Metodikaning afzallik va kamchiliklari, xorijiy va milliy tajribalar taqqoslangan, hamda samaradorlikni
oshirishga qaratilgan takliflar berilgan. Maqsad – o‘zbek folklor raqs san’ati motivlari orqali oliy ta’lim tizimida talabalar
madaniy kompetentligini samarali rivojlantirish imkoniyatlarini aniqlash

Биография автора

  • Asror Allayarov


    Qozog‘istonning Jumabek Tashenov universiteti magistri

Библиографические ссылки

1. Mavlonova R.A., Rahmonqulova N.X. Boshlang‘ich ta’limning integratsiyalashgan pedagogikasi. – Toshkent: Ilm-Ziyo,

2009. – 256 b.

2. Mavlonova R., Rahmonqulova N. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi: Innovatsiya va integratsiya. – Toshkent: 2013. – 300 b.

3. Avloniy A. Turkiy guliston yoxud axloq. – Toshkent: 1915 (qayta nashr 1992). – 150 b.

4. Karimov I.A. O‘zbekiston XXI asrga intilmoqda. – Toshkent: O‘zbekiston, 1999. – 320 b.

5. Husanboyeva Q., Niyozmetova R. Raqs o‘qitishda folklor integratsiya xususiyatlari. – Toshkent: 2024. – 200 b.

6. Hamatnurov F. Ta’limda folklor raqs shaklidagi darslar. – Toshkent: 2010. – 180 b.

7. O‘zbekistonning taniqli olimlari entsiklopediyasi. 1-tom. – Toshkent: 2006. – 400 b.

8. O‘zbek raqsi nazariyasi va sahnalashtirish amaliyoti. – Toshkent: BIMM, 2020. – 250 b.

9. Xalq-sahna raqsini o‘qitish uslubiyotida xorijiy tajribalar. – Toshkent: BIMM, 2021. – 180 b.

10. Hamraeva H. Uzbek National Dance Schools. – 2023. – 150 b.

11. Allayarov A. Qashqadaryo va Surxondaryo raqslari tarixi: Marosim raqslari. Tailand–O‘zbekiston: Qadim madaniyatlar

chorrahasi. Tailand, Qirol Songkla universiteti ilmiy jurnali, maxsus soni, Vol. 2, 2024. – B. 144-145.

12. Allayarov A. Qashqadaryo an’anaviy raqs san’ati eng qadimgi san’at turlaridan biridir. Hindiston–O‘zbekiston:

Maqsadlar mushtarakligi. Hindiston, Nyu-Deli universiteti ilmiy jurnali, maxsus son, 2024. – B. 1-6.

13. Allayarov A. O‘zbek va Irlandiya shoiri asarlarida psixologik mutanosiblik (A’zam O‘ktam va S. Heaney asarlari

misolida). Word Art International Journal. O‘zbekiston, maxsus son SI-2, 2024. – B. 77-78. (OAK)

14. Allayarov A. Qashqadaryo bolalar raqslarining badiiy va estetik xususiyatlari. Central Asian Journal of Education and

Innovation. O‘zbekiston, 3-tom, 10-son, oktyabr 2024. – B. 5-7. (OAK)

15. Allayarov A. Artistic and Aesthetic Characteristics of Kashkadarya Children’s Subject Dances. Gadja Mada universiteti

ilmiy jurnali. Indoneziya, 2024. – B. 1-3.

16. Allayarov A. Qashqadaryo–Surxondaryo bolalar folklor raqs san’atining madaniy-ma’rifiy jihatlari. So‘z san’ati. Jurnal,

SI-2, B. 23, 2024. (OAK)

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

O‘zbek folklor raqs san’ati motivlari asosida talabalarning madaniy kompetentligini rivojlantirish metodikasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17496949