Nutqi to‘liq rivojlanmagan bolalarning so‘zlashuv nutqini rivojlantirishning samarali usullari.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17484251Ключевые слова:
nutq, nutqning to‘liq rivojlanmaganligi, R.E. Levina, logopediya, o‘yin faoliyati, didaktik o‘yinlar, korreksion ish, lug‘at boyligi, fonetik-fonematik rivojlanish, leksik-grammatik tizim, logopedik texnologiyalarАннотация
Mazkur maqolada nutqning inson ruhiy rivojlanishidagi o‘rni, uning shakllanishi va rivojlanishida miya
po‘stlog‘i faoliyatining ahamiyati, shuningdek, bolalarda nutqning to‘liq rivojlanmaganligi (NTR) darajalari tahlil qilingan.
R.E. Levina tomonidan ajratilgan nutq rivojlanmaganligining uch darajasi – nutqning yo‘qligi, cheklangan jumlalar asosidagi
oddiy nutq va fonetik-fonematik hamda leksik-grammatik jihatdan rivojlanmagan nutq holatlari yoritilgan. Maqolada
nutq nuqsonlariga ega bo‘lgan bolalarda o‘yin faoliyatining ahamiyati, uning nutqiy va ruhiy rivojlanishga ta’siri hamda
logopedik korreksiyada didaktik o‘yinlarning qo‘llanish usullari batafsil bayon etilgan. Shuningdek, “Bitta–ko‘p”, “Ushlab
ol va nomla”, “Bu kimning kiyimlari?”, “Kichkina va katta” kabi o‘yinlar orqali bolalarda lug‘at boyligini kengaytirish, grammatik
shakllarni to‘g‘ri qo‘llash, mantiqiy fikrlash va umumiy motorika ko‘nikmalarini rivojlantirishning samarali yo‘llari
ko‘rsatib o‘tilgan.
Библиографические ссылки
1. Ayupova M. Yu. Logopediya. – Toshkent: O‘zbekiston faylasuflar jamiyati, 2013.
2. Rubahova, G. (2022). Didactical games for speech development for children with language disorders. Education
Reform: Education Content Research and Implementation Problems, 2.
3. Grafiati. (2022). Phonetic-phonemic speech underdevelopment. Bibliographic collection.
4. Grafiati. (2022). General speech underdevelopment. Bibliographic collection
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.