Inklyuziv ta’limda alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar majburiyat yuklatilgan shaxslar emas
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17481770Ключевые слова:
alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar, inkluziv ta’lim, bola huquqlari, individual yondashuv, ta’limda tenglik, maxsus pedagogika, jamiyatda integratsiya, individual ta’lim rejasiАннотация
Mazkur maqolada alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning huquqiy shaxs sifatida tan olinishi, ularning
jamiyatda to‘laqonli hayot kechirishi va ijtimoiy jarayonlarda faol ishtirok etishi uchun zarur shart-sharoitlar yaratish
masalalari
keng yoritilgan. Mualliflar ta’lim jarayonida bu toifadagi bolalarni faqatgina yordamga muhtoj shaxslar sifatida
emas, balki o‘z huquqlari, imkoniyatlari va shaxsiy rivojlanish ehtiyojlariga ega bo‘lgan to‘laqonli ishtirokchilar sifatida
ko‘rish lozimligini ta’kidlaydilar. Shuningdek, maqolada inkluziv yondashuv, individual o‘quv yo‘llari hamda har bir davlat
zimmasidagi mas’uliyat masalalari yoritilgan
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish
konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 2019-yil 29-apreldagi PF-5712-son Farmoni. https://lex.uz/docs/-6445145
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim-tarbiya berish tizimini yanada
takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 13-oktabrdagi PQ-4860-son qarori. https://lex.uz/docs/-5044711
3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 12-oktabrdagi “Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga
ta’lim berishga oid normativ-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash to‘g‘risida”gi 638-sonli qarori. https://lex.uz/docs/-5679836
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatini yanada takomillashtirish
chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2019-yil 13-maydagi 391-sonli qarori. https://lex.uz/docs/-4333062
5. Inclusion in Education: Towards Equality for Students with Disability. UNESCO, 2017.
6. Convention on the Rights of Persons with Disabilities. BMT, 2006.
7. “Inklyuziv ta’lim sharoitida maxsus pedagoglar faoliyatini modellashtirishning korreksion-metodik aspektlari” nomli
maqola. Inter Education & Globe Study ilmiy-nazariy va metodik jurnali, 2025-yil, 1(1)-son, 164–177-betlar. Buxoro,
2025-yil.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.