Umumta’lim maktablarida elektroliz jarayonini o‘qitish metodikasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17481742Ключевые слова:
elektroliz, elektrokimyo, o‘qitish metodikasi, innovatsion texnologiyalar, interfaol usullar, raqamli ta’lim, laboratoriya tajribasi, o‘quv faoliyati, kimyoviy tafakkur, STEM ta’limАннотация
Mazkur maqolada umumta’lim maktablarida kimyo fanining muhim bo‘limlaridan biri bo‘lgan elektroliz jarayonini
o‘qitishning metodik asoslari tahlil etiladi. Tadqiqotda elektroliz jarayonining nazariy mohiyati, uning o‘quvchilarda
ilmiy dunyoqarash va kimyoviy tafakkurni shakllantirishdagi o‘rni yoritilgan. Shuningdek, elektroliz mavzusini o‘qitishda
interfaol usullar, raqamli ta’lim vositalari, tajribaviy laboratoriya mashg‘ulotlari hamda virtual eksperimentlardan foydalanishning
samaradorligi asoslab beriladi. Maqolada o‘quvchilarda mustaqil fikrlash, muammoli vaziyatlarni tahlil qilish va
amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan innovatsion metodlar tavsiya etiladi. Tadqiqot natijalari elektrokimyoviy
jarayonlarni o‘qitish samaradorligini oshirish, kimyo fanini chuqur o‘zlashtirish hamda o‘quvchilarda tabiiy-ilmiy tafakkurni
rivojlantirishga xizmat qiladi
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning “Ta’lim-tarbiya tizimini takomillashtirish va sifatini oshirish
chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2020-yil 6-noyabrdagi PQ–4884-son qarori. https://www.lex.uz/uz/docs/-5085887
2. Jalolov, A. (2018). Kimyo ta’limida zamonaviy pedagogik texnologiyalarni qo‘llash metodikasi. - Toshkent: O‘zbekiston
Milliy universiteti nashriyoti.
3. Turaev, M. (2020). Tabiiy fanlarni o‘qitishda innovatsion metodlardan foydalanishning didaktik asoslari. - Toshkent: Fan
va texnologiya nashriyoti.
4. Qodirova, G. (2022). “Kimyo ta’limida interfaol usullarni qo‘llash orqali o‘quvchilarda amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirish”.
- Pedagogika va psixologiya jurnali, №2, 45–52-betlar.
5. Foster, J. (2019). Teaching Electrochemistry through Inquiry-Based Learning Approaches. - Journal of Chemical Education,
Vol. 96(4), pp. 782–789.
6. Brown, S., & Atkins, M. (2021). Effective Teaching in Science Education: Practical Strategies for Teachers. - London:
Routledge.
7. Karimov, N. (2021). “Umumta’lim maktablarida kimyo darslarini o‘qitishda tajriba asosida o‘rganishning ahamiyati”. -
O‘zbekiston ta’lim jurnali, №3, 67–72-betlar.
8. Xolmatova, M. (2023). STEM yondashuv asosida tabiiy fanlarni o‘qitish metodikasi. - Toshkent: Innovatsiya nashriyoti.
9. Oljayevna O. F. Et al. Tarbiyachi pedagoglarda ijodkorlik sifatlarini rivojlantirish //samarali ta’lim va barqaror innovatsiyalar
jurnali. – 2024. – т. 2. – №. 4. – с. 410-415.
10. F.O‘rinova. Tarbiyachining fasilitatorlik yondashuvi. “Maktabgacha va maktab ta’limi” jurnali. 2024-yil, oktabr, № 06-son.
19-25b.
11. Uljayevna O. R. F., Saydamatovna S. Z. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ijodiy faoliyatini shakllantirishning o‘quvuslubiy
ta’minoti //science and innovation. – 2022. – Т. 1. – №. B3. – С. 349-355.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.