Ekologik bilimlar asosida maktabgacha yoshdagi bolalarda tabiatga qadriyatli munosabatlarni shakllantirishning tarixiy asoslarini o‘rganishda xorijiy tajribalar

Авторы

  • Maftunaxon Mirxamidova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17481705

Ключевые слова:

maktabgacha ta’lim, ekologik bilimlar, qadriyatli munosabat, tabiat, ekologik tarbiya, xorijiy tajriba, tarixiy asoslar, innovatsion yondashuv, ekologik madaniyat, pedagogik metodika

Аннотация

Ushbu maqolada ekologik bilimlar asosida maktabgacha yoshdagi bolalarda tabiatga qadriyatli munosabatni
shakllantirishning tarixiy asoslari hamda xorijiy tajribalarning o‘rni tahlil qilingan. Tadqiqotda maktabgacha ta’lim
tizimida ekologik tarbiya masalalarining rivojlanish bosqichlari, turli mamlakatlarda qo‘llanilgan innovatsion yondashuvlar
hamda ularning samaradorlik jihatlari o‘rganilgan. Xususan, Germaniya, Yaponiya, Finlyandiya va Rossiya kabi davlatlarda
ekologik ta’limga berilgan e’tibor, bolalarda ekologik madaniyat va qadriyatli munosabatni shakllantirishga qaratilgan
metodik tajribalar yoritilgan. Mazkur maqolada xorijiy tajribalarni mahalliy sharoitda qo‘llash imkoniyatlari va istiqbollari
ilmiy asosda baholangan. Olingan natijalar maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatida ekologik tarbiyani yanada samarali
yo‘lga qo‘yishda metodik asos sifatida xizmat qilishi mumkin

Биография автора

  • Maftunaxon Mirxamidova

    Namangan davlat universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

1. Edwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (2012). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Experience

in Transformation. Santa Barbara: Praeger. – 440 p.

2. O‘zbekiston Respublikasi. Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida Qonun. O‘RQ-595-son, 2019-yil 16-dekabr. http://

lex.uz/acts/-4646908.

3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi. O‘zbekiston Respublikasida ekologik ta’limni rivojlantirish konsepsiyasini

tasdiqlash to‘g‘risida qaror. 434-son, 2019-yil 27-may. http://lex.uz/docs/-4354743.

4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni. “2030-yilgacha bo‘lgan davrda O‘zbekiston Respublikasining atrofmuhitni

muhofaza qilish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5863, 2019-yil 30-oktabr. https://lex.uz/docs/-

4574008

5. UNESCO. (2012). Education for Sustainable Development: Sourcebook. Paris: UNESCO. – 198 p.

6. UNICEF. (2012). Early Childhood Development: The Key to a Full and Productive Life. New York: UNICEF. – 76 p.

7. Sahlberg, P. (2011). Finnish Lessons: What Can the World Learn from Educational Change in Finland? New York:

Teachers College Press. – 220 p.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining, 08.05.2019 yildagi “Oʻzbekiston Respublikasi maktabgacha taʼlim tizimini

2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida”gi PQ-4312-son Qarori. https://lex.uz/docs/-4327235

9. Malikova, S. R. (2019). Maktabgacha yoshdagi bolalarda ekologik bilimlarni shakllantirish: metodik tavsiyalar. Toshkent:

Fan va texnologiya. – 128 b.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Ekologik bilimlar asosida maktabgacha yoshdagi bolalarda tabiatga qadriyatli munosabatlarni shakllantirishning tarixiy asoslarini o‘rganishda xorijiy tajribalar. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17481705