Serebral falajli bolalar uchun xavfsiz muhit yaratish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17476512Ключевые слова:
xavfsiz muhit, inklyuziv ta’lim, alohida ehtiyojli bolalar, reabilitatsiya, sensor integratsiya, psixologik xavfsizlik, jismoniy muhit, ijtimoiy adaptatsiya, korreksion ish, logopedik yondashuv, emotsional qo‘llab-quvvatlash, pedagogik texnologiya.Аннотация
Ushbu maqolada alohida ehtiyojli, xususan serebral falaj va neyromotor buzilishlarga ega bolalar uchun
xavfsiz muhit yaratishning ilmiy-amaliy asoslari yoritilgan. Tadqiqotda jismoniy, psixologik va sensor muhitni optimallashtirish
yo‘nalishlari, shuningdek, inklyuziv ta’lim sharoitida bolalarning emotsional barqarorligi va ijtimoiy integratsiyasini
ta’minlash omillari tahlil qilingan. Maqolada muhitni tashkil etishning zamonaviy korreksion-logopedik yondashuvlari,
ota-onalar bilan hamkorlik mexanizmlari hamda xavfsizlik tamoyillarining pedagogik ahamiyati ochib berilgan. Xavfsiz
muhit yaratishning individuallashtirish, multidissiplinar yondashuv va psixologik qo‘llab-quvvatlashga asoslangan kompleks
modeli taklif etilgan.
Библиографические ссылки
1. Архипова Е. Ф. Логопедическая работа с детьми раннего возраста с церебральным параличом. – Москва:
Просвещение, 2019.
2. Мастюкова Е. М., Ипполитова М. В. Нарушение речи у детей с церебральным параличом. – Москва: Владос,
2017.
3. Семенова К. А., Мастюкова Е. М., Смуглин М. Я. Клиника и реабилитационная терапия детских церебральных
параличей. – Москва: Медицина, 2018.
4. Левченко И. Ю., Приходько О. Г. Технологии обучения и воспитания детей с нарушениями опорно-двигательного
аппарата. – Москва: Академия, 2020.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.