Kichik yoshdagi o‘quvchilarda universal ta’limiy faoliyatlarni shakllantirish nazariyasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17461480Ключевые слова:
boshlang‘ich ta’lim, universal ta’limiy faoliyatlar, motiv, aqliy rivojlanish konsepsiyasi, kognitiv model, yaqin rivojlanish zonasiАннотация
Ushbu maqola universal ta’limiy faoliyatlarni shakllantirish masalasiga bag‘ishlangan. Unda universal
ta’limiy faoliyatlarni shakllantirish va baholash nazariyasi taqdim etilgan bo‘lib, o‘quv faoliyati murakkab, ko‘p bosqichli,
iyerarxik tarzda tuzilgan tizim sifatida ko‘rib chiqiladi. Mazkur tizim o‘zaro bog‘liq va bir-birini taqozo etuvchi komponentlardan
tashkil topgan bo‘lib, gumanistik muloqot sharoitida kichik yoshdagi o‘quvchining barcha faoliyatlari bilan boyitiladi.
Shuningdek, maqolada alohida o‘quv faoliyatlari tizimlarining yaxlit ta’lim tizimiga xos tarzda umumlashtirilishi va bu
jarayon o‘quvchilarda o‘rganish qobiliyatini ta’minlashi yoritib berilgan.
Библиографические ссылки
1. Выготский Л. С. Проблема обучения и умственного развития в школьном возрасте. Избранные психологические
исследования. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1956. – С. 438–453.
2. Гальперин П. Я. О формировании умственных действий и понятий // Вестник МГУ. – 1957. – № 4. – С. 111–118.
3. Давыдов В. В. Содержание и структура учебной деятельности школьников // Формирование учебной
деятельности школьников / под ред. В. В. Давыдова, Й. Ломпшера, А. К. Марковой. – М.: Педагогика, 1982. – С.
10–21.
4. Зак А. З. Как определить уровень развития мышления школьника. – М.: Знание, 1982. – 96 с.
5. Иванова Е. И. Основы психологического изучения профессиональной деятельности. – М.: Изд-во МГУ, 1967. –
208 с.
6. Ительсон Л. Б. Лекции по современным проблемам психологии обучения. – Владимир, 1972. – 264 с.
7. Каган М. С. Человеческая деятельность. – М., 1974. – 328 с.
8. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: От действия к мысли / под ред. А. Г.
Асмолова. – М.: Просвещение, 2011. – 151 с.
9. Калмыкова З. И. Проблема преодоления неуспеваемости глазами психолога. – М.: Знание, 1962. – 96 с.;
Умственное развитие. – М.: Просвещение, 1967. – 264 с.
10. Пономарев Я. А. Знания, мышление и ...
11. Халидов М. М., Мукина В. М., Гаджиева У. А. Психология гуманистического обучения младших школьников:
формирование универсальных учебных действий. – М.: Изд-во “Ритм”, 2012. – 212 с.
12. Шадриков В. Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. – М.: Наука, 1982. – 184 с.
13. Эльконин Д. Б. Психологические вопросы формирования учебной деятельности в младшем школьном возрасте
// Вопросы психологии обучения и воспитания. Тезисы докладов на конф. – Киев, 1961. – С. 12–15.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.