Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida tarbiyalanuvchilarni kasbga yo‘naltirish: pedagogik yondashuvlar va amaliy tajribalar
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17461377Ключевые слова:
maktabgacha ta’lim, kasbga yo‘naltirish, mehnat tarbiyasi, o‘yin faoliyati, didaktik materiallar, “Men” konsepsiyasi, ijtimoiy muhit, pedagogik yondashuvАннотация
Ushbu maqolada maktabgacha ta’lim tashkilotlarida tarbiyalanuvchilarni kasbga yo‘naltirish masalalari
tahlil qilingan. Kasbga yo‘naltirishning ahamiyati, uning amalga oshirilishining pedagogik asoslari, didaktik ta’minot
mezonlari va amaliy usullari ilmiy asosda ko‘rib chiqilgan. Tadqiqotda maktabgacha yoshdagi bolalarda kasblar haqida
dastlabki tasavvurlarni shakllantirishning olti asosiy yo‘nalishi ajratib ko‘rsatilgan: mehnat olami bilan tanishtirish, amaliy
kuzatuvlar, o‘yin faoliyatida aks ettirish, didaktik va ijodiy yondashuv, mehnat ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda integratsiyalashgan
faoliyatni tashkil etish. Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasining maktabgacha ta’lim sohasidagi davlat
standartlari talablari asosida kasbga yo‘naltirish ishlarini tashkil etishning samarali modeli taqdim etilgan. Tadqiqot natijalari
maktabgacha yoshda bolalarni kasblar olamiga jalb etish, ularning individual qobiliyatlari va qiziqishlarini aniqlash,
mehnat tarbiyasi va o‘yinli faoliyat orqali samarali amalga oshirilishi zarurligini ko‘rsatdi.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablari. – Toshkent,
2023.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Maktabgacha ta’lim tarbiyaning davlat standartlarini tasdiqlash
to‘g‘risidagi” 22.12.2020-yildagi 802-son qarori. Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.12.2020-y.
3. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat standarti. 3-ilova. – Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi,
2023.
4. Абдуллаева Ш.А. Мактабгача таълим тизимида тарбияланувчиларни касбга йўналтириш назарияси ва
амалиёти. – Тошкент: Фан, 2020.
5. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. – М.: Просвещение, 1968.
6. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика-Пресс, 1996.
7. Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. – М.: Академия, 2004.
8. Кондрашов В.П. Введение дошкольников в мир профессий. – Балашов: Николаев, 2004.
9. Куликова Т.А. Семейная педагогика и домашнее воспитание. – М.: Академия, 1999.
10. Логинова В.И., Бабаева Т.И. Детство: программа развития и воспитания детей в детском саду. – СПб.: Детство-
Пресс, 2000.
11. Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: Знание, 1996.
12. Сафина З.Н. Формирование представлений о труде взрослых у детей старшего дошкольного возраста //
Педагогика и психология. – 2018. – №3. – С. 45–52.
13. Турсунов И.М. Мактабгача таълим педагогикаси. – Тошкент: Ўқитувчи, 2019.
14. Хамраева Н.Б. Болаларда касбий қизиқишларни шакллантиришнинг педагогик шартлари // Педагогик таълим.
– 2021. – №2. – Б. 78–84.
15. Эльконин Д.Б. Детская психология. – М.: Академия, 1960.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.