Nogiron bolalarni tekshirishda psixologik-pedagogik diagnostikaning ahamiyati

Авторы

  • Saboxon Umarova Автор
  • Dilbarxon Yuldasheva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17457177

Ключевые слова:

inklyuziv ta’lim, psixik funksiyalar, motivatsion-idrok va hissiy-shaxsiylik, ekspressiv, takroriy, nominativ, mustaqil nutq, TPPK, psixonevrolog va oligofreno-pedagog, logoped

Аннотация

Ushbu maqolada rivojlanishda nuqsoni bo‘lgan bolalarni imkon qadar erta aniqlash va ularni tegishli
maxsus muassasalarga yuborish zarurligi, shuningdek, bolalarga o‘zlarining aqliy, bilish imkoniyatlari va hissiy-idrok doiralari
xususiyatlariga mos sharoitda ta’lim olish hamda tarbiyalanish imkoniyatini yaratish masalalari yoritilgan. Bolani
psixologik-pedagogik tekshirish esa psixologik-tibbiy-pedagogik tekshirishning bir tarkibiy qismi bo‘lib, uning rivojlanish
xususiyatlarini har tomonlama o‘rganishga imkon berishi ta’kidlangan.

Биографии авторов

  • Saboxon Umarova

    Qo‘qon DU Maxsus pedagogika kafedrasi katta o‘qituvchisi

  • Dilbarxon Yuldasheva

    Qo‘qon DU Maxsus pedagogika kafedrasi katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. R. Sh. Shomaxmudova. Maxsus va inklyuziv taʼlim. Uslubiy qoʻllanma.

2. V. Raxmonova. Maxsus pedagogika: Mutaxassislikka kirish. O‘quv qo‘llanma. – G‘. G‘ulom, 2004.

3. Jarrohlik kasalliklaridagi va jarohatlanishdagi birinchi yordam. O‘quv qo‘llanma. – Ibn Sino, 2010.

4. Ibragimova D. Tibbiy muolajalarni bajarish uslublari. O‘quv qo‘llanma. – Sharq, 2013.

5. Po‘latxo‘jayeva M. R. Defektologiyaning klinik asoslari. O‘quv qo‘llanma. – T.: TDPU, 2013.

6. Minavvarovna, Umarova Saboxon. “Basic pathology of children’s brain.” Journal of Science-Innovative Research in

Uzbekistan, 1(6), 2023, 271–276.

7. Minavvarovna, Umarova Saboxon. “The main types of human work and their impact on the human body.” Journal of

New Century Innovations, 20(4), 2023, 74–78.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Nogiron bolalarni tekshirishda psixologik-pedagogik diagnostikaning ahamiyati. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17457177