Milliy qadriyatlar asosida tasviriy san’atni o‘qitishning zamonaviy yondashuvlari

Авторы

  • Dilshod Sherov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17457062

Ключевые слова:

milliy qadriyatlar, tasviriy san’at, o‘qitish metodikasi, milliy madaniyat, xalq amaliy san’ati, estetik tarbiya, raqamli texnologiyalar, interfaol metodlar, STEAM, badiiy tafakkur, o‘quvchi shaxsi, zamonaviy ta’lim

Аннотация

Mazkur maqolada milliy qadriyatlar asosida tasviriy san’atni o‘qitishning zamonaviy metodik yondashuvlari
tahlil qilinadi. Unda san’at ta’limining milliy madaniyat bilan uyg‘unlashuvi, o‘quvchi shaxsida estetik did, badiiy tafakkur
va milliy o‘zlikni shakllantirishning pedagogik imkoniyatlari yoritilgan. Tadqiqotda milliy an’analar, xalq amaliy san’ati, ramz
va bezak tizimining o‘qitish jarayoniga integratsiyasi o‘rganilib, zamonaviy raqamli vositalar, interfaol metodlar va STEAM
yondashuvlarining samaradorligi ilmiy asosda tahlil etilgan. Natijada o‘qituvchilarga mo‘ljallangan metodik tavsiyalar
ishlab chiqilgan bo‘lib, ular tasviriy san’at darslarining mazmunini boyitish, milliy qadriyatlarga sodiq, kreativ fikrlovchi
yoshlarni tarbiyalashga xizmat qiladi

Биография автора

  • Dilshod Sherov

    Urganch davlat pedagogika instituti
    “San’atshunoslik” kafedrasi v.b. dotsenti

Библиографические ссылки

1. Karimov I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. – T.: Ma’naviyat, 2008.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Ta’lim tizimini raqamlashtirish to‘g‘risida”gi PQ–3775-son qarori. – 2018.

3. Shodiev S. Tasviriy san’at va estetik tarbiya metodikasi. – T.: O‘qituvchi, 2019.

4. Qodirov M. Milliy san’at elementlarini ta’lim jarayoniga integratsiya qilishning didaktik asoslari. – Samarqand, 2020.

5. Nurmetova N. O‘zbekiston xalq amaliy san’atida naqsh va ramzlar. – T.: San’at, 2017.

6. Dewey J. Art as Experience. – New York: Penguin, 1934.

7. Gardner H. Multiple Intelligences: New Horizons in Theory and Practice. – Basic Books, 2006.

8. Feldman V. Digital Art Education: New Approaches. – London, 2019.

9. O‘zbekiston madaniyat tarixi. – T.: O‘zbekiston, 2015.

10. Brown T. Design Thinking in Education. – Boston, 2018.

11. Raximova Z. STEAM yondashuv asosida san’at ta’limini rivojlantirish. – T.: TDPU, 2021.

12. Freeman S. Virtual Learning in Art Education. – Oxford, 2020.

13. Efland R. A History of Art Education. – New York, 1990.

14. O‘zbekiston davlat san’at va madaniyat instituti o‘quv rejalari. – 2022-y.

15. Yo‘ldosheva M. Estetik tarbiya va badiiy madaniyat asoslari. – T.: Noshir, 2021.

16. Hasanov R. Xorazm amaliy san’ati tarixidan. – Urganch, 2018.

17. Nazarov D. Raqamli san’at: an’ana va innovatsiya uyg‘unligi. – T.: IT Park, 2022.

18. Bahromov A. Pedagogik innovatsiyalar va san’at o‘qitish metodlari. – T.: Fan, 2020.

19. Jo‘rayev M. Milliy madaniyatni zamonaviy ta’limda rivojlantirish yo‘llari. – T.: Innovatsiya, 2023.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Milliy qadriyatlar asosida tasviriy san’atni o‘qitishning zamonaviy yondashuvlari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17457062