Politexnikumlarda “Veb dasturlash” fanini o‘qitishda sun’iy intellekt texnologiyalaridan foydalanish metodikasi.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17449828Ключевые слова:
sun’iy intellekt, veb dasturlash, politexnikum, innovatsion metodika, ta’lim samaradorligi, algoritmik tafakkur, motivatsiya, raqamli texnologiyalarАннотация
Mazkur maqolada politexnikumlarda “Veb dasturlash” fanini o‘qitishda sun’iy intellekt texnologiyalaridan
foydalanish metodikasi yoritilgan. Tadqiqot jarayonida an’anaviy o‘qitish usullari bilan sun’iy intellekt asosidagi yondashuvlar
solishtirilib, ularning samaradorligi tajriba-sinov asosida tahlil qilindi. Olingan natijalar shuni ko‘rsatdiki, sun’iy
intellekt vositalaridan foydalanish o‘quvchilarning bilim olish jarayonini individuallashtirish, algoritmik tafakkurni rivojlantirish
hamda kod yozishdagi xatoliklarni tezkor bartaraf etish imkonini beradi. Bundan tashqari, o‘quvchilarda mustaqil
ishlash ko‘nikmalari shakllanib, o‘qishga bo‘lgan motivatsiya sezilarli darajada oshdi. Maqolada, shuningdek, sun’iy intellekt
texnologiyalarini o‘quv jarayoniga integratsiya qilishda uchraydigan muammolar va ularni bartaraf etish bo‘yicha tavsiyalar
ham berilgan. Tadqiqot natijalari politexnikumlarda “Veb dasturlash” fanini o‘qitishda innovatsion yondashuvlarni
joriy etish uchun ilmiy va amaliy asos bo‘lib xizmat qiladi
Библиографические ссылки
1. Nuritdinova G. (2024). Sun’iy intellekt vositalarining o‘quvchi shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirishdagi roli. Pedagogik
innovatsiyalar jurnali, №2, 45–50.
2. Nuritdinova G. (2025). Ta’limda kommunikativ ko‘nikmalarni shakllantirishda sun’iy intellektning metodik imkoniyatlari.
Zamonaviy ta’lim va texnologiyalar ilmiy to‘plami, №1, 66–72.
3. Bilolov I. O‘., Nuritdinova G. T. (2025). Sun’iy intellektning ta’lim jarayonini takomillashtirishdagi o‘rni. Maktabgacha va
maktab ta’limi: Pedagogik, psixometodologik va tabiiy fanlarga ixtisoslashgan ilmiy jurnal, mart, №3, 350–352. https://
doi.org/10.5281/zenodo.15142186
4. Bilolov I. O‘., Nuritdinova G. T. (2025). Ta’limda sun’iy intellekt texnologiyalarining qo‘llanilishi bo‘yicha xorijiy tajriba.
Qo‘qon davlat pedagogika instituti ilmiy xabarlari, №1, 1019–1022.
5. Abdullayev A. (2021). Axborot texnologiyalarini o‘qitishda zamonaviy yondashuvlar. Toshkent: Fan va texnologiya
nashriyoti.
6. Jo‘rayev M. (2020). Veb-dasturlash asoslari va o‘quv jarayonida qo‘llash usullari. Samarqand: SamDU nashriyoti.
7. O‘rozboev B., To‘xtayev N. (2019). Ta’lim jarayonida o‘quvchilar motivatsiyasini oshirishning innovatsion metodlari.
Pedagogika va psixologiya jurnali, №2, 45–52.
8. Shodmonov H. (2022). Oliy ta’limda loyihaviy yondashuvning samaradorligi. Toshkent: Yangi asr avlodi.
9. Deci E. L., Ryan R. M. (2017). Self-Determination Theory: Basic Psychological Needs in Motivation, Development, and
Wellness. New York: Guilford Press.
10. Gee J. P. (2018). Teaching, Learning, Literacy in Our High-Risk High-Tech World. New York: Teachers College Press.
11. Prensky M. (2010). Teaching Digital Natives: Partnering for Real Learning. California: Corwin Press.
12. Ryan R. M., Deci E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development,
and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78.
13. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori,
PQ–3832. (2018). Toshkent.
14. UNESCO. (2021). ICT Competency Framework for Teachers. Paris: UNESCO Publishing.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.