Gospital pedagogika – shifoxona va maktab o‘rtasidagi ko‘prikdir
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17443051Ключевые слова:
gospital maktab, gospital pedagogika, integratsiyalashgan ta’lim, maxsus ta’lim, shifoxona, uzoq muddatli davolanishАннотация
Mamlakatimizda uzoq muddatli davolanayotgan bolalarning ta’limga bo‘lgan ehtiyoji saqlanib qolmoqda
va ortib bormoqda. Gospital maktab o‘qituvchilari uzoq muddatli davolanish jarayonidan o‘tayotgan bolalarni o‘qitish
uchun mas’uldirlar. Tashxis, yashash sharoitlari va hayot sifatidagi keskin o‘zgarishlar, shuningdek, shifoxona muhiti
hamda davolanish oqibatida yuzaga keladigan jismoniy va ruhiy jarohatlar yosh, rivojlanayotgan bolalar uchun katta
sinovdir. Hozirda O‘zbekistonda gospital maktab o‘qituvchilari uchun standartlashtirilgan yoki professional talablar mavjud
emas. Biroq “Mehrli maktab” tajribasida samarali bo‘lgan modellar mavjudligi sababli, mamlakatimizda gospital pedagogikani
rivojlantirish va gospital maktablar tarmog‘ini kengaytirishda ushbu usul va metodlarga tayanish zarur. Kasbning
O‘zbekiston
mehnat bozorida munosib o‘rin egallashi uchun ish beruvchilar va gospital pedagoglarni tayyorlash dasturlarini
qayta ko‘rib chiqish, shuningdek, bolalarning asosiy maktabi va gospital maktab o‘rtasidagi vakolat chegaralarini
aniqlashtirish lozim. Maqsadlarga erishish uchun huquqiy baza va fuqarolik tashabbuslarini yaratish muhimdir. So‘nggi
uch yil davomida sog‘liqni saqlash va ta’lim sohalarida chetda qolgan gospital pedagoglarining mavqeida o‘zgarishlar
ko‘zga tashlanmoqda. Pedagoglar bolalar hayotining eski va yangi muhiti o‘rtasida ko‘prik bo‘lib xizmat qilayotganliklari
sababli, professional gospital pedagogikani integratsiyalash zarurligi tobora ravshan bo‘lmoqda.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 5-maydagi “Gematologiya, onkologiya, klinik immunologiya,
boshqa statsionar va uzoq muddatli ambulator davolanishda bo‘lgan bolalar uchun maktabgacha ta’lim va
tarbiya hamda umumiy o‘rta ta’lim berish tizimini joriy qilish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 234-son qarori.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-martdagi “Gematologiya, onkologiya, klinik immunologiya,
boshqa statsionar va uzoq muddatli ambulator davolanishda bo‘lgan bolalarga ta’lim va tarbiya berish tizimini
yanada kengaytirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 134-son qarori.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2025-yil 28-apreldagi “Pedagog kadrlar tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish
chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-73-son Farmoni.: https://lex.uz/uz/docs/-7499721
4. Csinády, R. V. Hospital pedagogy, a bridge between hospital and school. Hungarian Educational Research Journal,
2015, Vol. 5(2), 49–51.
5. Ildikó, M. (2003). Speciális igényű tanulók oktatása a nemzetközi statisztikai adatok tükrében. Új pedagógiai szemle,
11, 108–114.
6. Xalqaro ta’lim standarti tasnifi, 1997.
7. Csinády, R. V. Hospital pedagogy, a bridge between hospital and school. Hungarian Educational Research Journal,
2015, Vol. 5(2), 51.
8. An unusual school celebrates its first century. [Stanford Medicine Children’s Health]. URL: https://healthier.stanfordchildrens.
org/en/an-unusual-school-celebrates-its-first-century.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.