Mediasavodxonlik vositasida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirishning pedagogik xususiyatlari

Авторы

  • Asror Pardayev Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17391903

Ключевые слова:

mediasavodxonlik, tanqidiy fikrlash, boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari, pedagogik jarayon, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, interaktiv metodlar

Аннотация

Ushbu maqolada mediasavodxonlik vositasida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini
rivojlantirishning pedagogik xususiyatlari tahlil qilinadi. Zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va media
vositalarining ta’lim jarayonidagi o‘rni, shuningdek, mediasavodxonlik orqali tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini shakllantirish
metodlari batafsil ko‘rib chiqiladi. Maqolada mediasavodxonlikning o‘qituvchilarning axborotni tanqidiy tahlil qilish, baholash
va mantiqiy fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirishdagi roli, pedagogik jarayonda uning interaktiv va innovatsion metodlar
bilan uyg‘unligi yoritilgan. Shuningdek, raqamli platformalar va multimedia vositalari orqali tanqidiy fikrlashni rivojlantirish
imkoniyatlari hamda bu jarayonda yuzaga keladigan muammolar va ularni bartaraf etish yo‘llari ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot
natijalari pedagogik ta’lim muassasalari uchun mediasavodxonlikni bo‘lajak o‘qituvchilarning professional tayyorgarligiga
tizimli ravishda kiritish zarurligini ko‘rsatadi

Биография автора

  • Asror Pardayev


    Samarqand davlat pedagogika instituti,
    Boshlang‘ich va maktabgacha ta’lim metodikasi
    kafedrasi katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. Pardayev A., O‘rinboyev Z. Boshlang‘ich sinflarda axborot texnologiyasi. O‘quv qo‘llanma. SamDCHTI Tahtir-nashriyot,

2024.

2. Abdullayeva M., Qurbonova M., Tojiboyeva G., To‘xtamatov X. Boshlang‘ich sinflarda axborot texnologiyasi. Darslik.

Toshkent, 2021.

3. Mamatova Ya., Sulaymonova S. O‘zbekiston mediata’lim taraqqiyoti yo‘lida. O‘quv qo‘llanma. Toshkent: “Extremum-

press”, 2015. – 94 b. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Ta’lim tizimida sifatni oshirish chora-tadbirlari

to‘g‘risida”gi qarorlari va davlat ta’lim standartlari.

4. Dewey J. How We Think. Boston: D.C. Heath & Co., 1910.

5. Paul R., Elder L. The Miniature Guide to Critical Thinking: Concepts and Tools. Foundation for Critical Thinking, 2008.

6. Karimov A. Pedagogik texnologiyalar va ta’lim metodikasi. Toshkent: O‘qituvchi, 2019.

7. Yo‘ldoshev J., G‘ulomov A. Zamonaviy pedagogik texnologiyalar. Toshkent: Fan va texnologiya, 2021.

8. Buckingham D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Polity Press, 2003.

9. Hobbs R. Digital and Media Literacy: Connecting Culture and Classroom. Corwin Press, 2011.

10. Potter W. J. Media Literacy. Sage Publications, 2019.

11. Karimov A. Pedagogik texnologiyalar va innovatsion metodlar. Toshkent: O‘qituvchi, 2020.

12. Yo‘ldoshev J., G‘ulomov A. Zamonaviy pedagogik texnologiyalar. Toshkent: Fan va texnologiya, 2021.

13. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarorlari va DTS hujjatlari (2019–2023).

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Mediasavodxonlik vositasida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tanqidiy fikrlashini rivojlantirishning pedagogik xususiyatlari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17391903