Maktabgacha yoshdagi dizartirik bolalarning so‘z boyligini rivojlantirish yo‘llari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17389293Ключевые слова:
dizartiriya, logopedik ish tizimi, so‘z boyligi, leksik-grammatik rivojlanish, fonematik eshituv, nutq korreksiyasi, o‘yin texnologiyalari, individual yondashuv, bog‘lanishli nutq, korrektsion ta’limАннотация
Ushbu maqolada dizartirik bolalarning so‘z boyligini oshirishga qaratilgan logopedik ish tizimi uch bosqichli
yondashuv asosida yoritilgan. Har bir bosqichning maqsadi, mazmuni va amalga oshirish metodikasi batafsil tahlil qilingan.
Tadqiqotda logopedik mashg‘ulotlarni tashkil etishning individual va frontal shakllari, o‘yin texnologiyalaridan foydalanish,
bolalarning nutqiy faoliyatini rag‘batlantirish hamda leksik-grammatik ko‘nikmalarni bosqichma-bosqich shakllantirishning
ahamiyati ko‘rsatib o‘tilgan. Maqolada, shuningdek, nutqni rivojlantirishda fonematik eshituv, diqqat, xotira va tafakkur
jarayonlarini faollashtiruvchi mashqlar tizimi yoritilib, logopedik korreksiyaning samaradorligini oshirishga qaratilgan
metodik tavsiyalar berilgan. Tadqiqot natijalari dizartirik bolalarda bog‘lanishli nutq, leksik-grammatik qurilma va talaffuz
malakalarini rivojlantirishda tizimli yondashuvning ahamiyatini tasdiqlaydi
Библиографические ссылки
1. Лопатина Л. В. Логопедическая работа с детьми дошкольного возраста. – СПб.: Союз, 2004.
2. Лопатина Л. В. Логопедическая работа с детьми дошкольного возраста с минимальными дизартрическими
расстройствами. – СПб., 2004.
3. Игнатьева С. А., Блинков Ю. А. Логопедическая реабилитация детей с отклонениями в развитии. – М.:
Гуманитарный издательский центр “ВЛАДОС”, 2004.
4. Волкова Г. А. Методика развития речи у детей с нарушениями звукопроизношения. – М.: Просвещение, 2005.
5. Ефименкова Л. Н. Развитие речи детей дошкольного возраста с дизартрией. – М.: ВЛАДОС, 2006.
6. Филичева Т. Б., Чиркина Г. В. Логопедическая работа по развитию лексико-грамматических категорий у детей с
нарушениями речи. – М.: ВЛАДОС, 2010.
7. Агаева И. А. Коррекционно-развивающая работа с детьми, страдающими дизартрией. – М.: Академия, 2012.
8. Шаховская С. Н. Современные подходы к формированию словаря у дошкольников с речевыми нарушениями.
– М.: Институт коррекционной педагогики РАО, 2018.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.