Badiiy asarlar ustida ishlash jarayonida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining emotsional intellektini shakllantirish mezonlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17389099Ключевые слова:
emotsional intellekt, o‘z hissiyotlarini anglash mezoni, suhbat, intervyu, o‘yin, rolli o‘yin, yozma topshiriq, vizual topshiriq, badiiy asarАннотация
Ushbu maqolada badiiy asarlar ustida ishlash jarayonida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining emotsional
intellektini shakllantirish mezonlari, xususan, o‘z hissiyotlarini anglash mezoni va uni aniqlash usullari haqida so‘z yuritiladi.
Tadqiqotda suhbat va intervyular, o‘yin va rolli o‘yinlar, yozma hamda vizual topshiriqlar orqali o‘quvchilarning emotsional
holatini o‘rganish metodlari tahlil qilinadi. “Sariq devni minib”, “Chumoli va bug‘doy donasi”, “Zardo‘z” kabi badiiy
asarlar misolida o‘quvchilarda emotsional sezgirlikni shakllantirishning samarali yo‘llari ko‘rsatib berilgan
Библиографические ссылки
1. Абдураззаков М. Психологияда эмоционал интеллектнинг ривожланиши. – Тошкент: Психология нашриёти,
2022. – Б. 22–40.
2. Абдуллаев М. Таълимда инновaцион технологиялар. – Тошкент: “Ижтимоий фикр” нашриёти, 2021. – Б. 78–83.
3. Адамович И.В. Характеристика уровней эмоционального интеллекта студентов-медиков. // Материалы
конференции студентов и молодых ученых, посвященной памяти профессора М.В. Кораблева. – 2013.
4. Анисимович А.А. Эмоциональный интеллект как подход к поддержке осознанного выбора личностью своей
будущей профессии. – 2021.
5. Goleman, D. Emotional Intelligence. – New York: Bantam Books, 1995. – pp. 56–78.
6. Hasanov A. Bolalarda emotsional intellektni shakllantirishda ota-onalarning ishtiroki. – Toshkent: Oliy ta’lim nashriyoti,
2022. – B. 45–58.
7. Nabiyeva A. O‘zbekistonda emotsional intellektni rivojlantirish usullari. – Toshkent: “O‘zbekiston ta’limi” nashriyoti,
2021. – B. 45–62.
8. Raxmonov A. O‘quv materiallari va o‘qitish usullarining emotsional rivojlanishga ta’siri. – Toshkent, 2019. – B. 56–61.
9. Tursunov M. Boshlang‘ich sinfda emotsional intellektni rivojlantirish: milliy va jahon tajribalari. – Toshkent: “Ta’lim va
ijtimoiy tadqiqotlar” nashriyoti, 2022. – B. 78–93.
10. Durlak, J.A. & Weissberg, R.P. The Impact of Social and Emotional Learning: A Meta-Analysis. – Collaborative for
Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL), Chicago, 2015.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.