Kasbiy-pedagogik tayyorgarlikda fanlararo integratsiya asosida boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi o‘qituvchilarining metodik salohiyatini oshirish yo‘llari

Авторы

  • Aziza Xashimova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17389080

Ключевые слова:

fanlararo integratsiya, metodik salohiyat, boshlang‘ich ta’lim, kasbiy tayyorgarlik, pedagogik texnologiya, interfaol metod, innovatsion yondashuv, ta’lim sifati, kompetensiya.

Аннотация

Mazkur maqolada kasbiy-pedagogik tayyorgarlik jarayonida fanlararo integratsiyaning boshlang‘ich ta’lim
yo‘nalishi o‘qituvchilarining metodik salohiyatini oshirishdagi o‘rni ilmiy asosda tahlil etilgan. Integrativ yondashuv asosida
tashkil etilgan ta’lim jarayonining samaradorligi, fanlararo bog‘liqlik orqali o‘quvchilarda chuqur, tizimli va amaliy bilimlarni
shakllantirish imkoniyatlari yoritilgan. Shuningdek, maqolada pedagoglarning metodik tayyorgarligini zamonaviy talablarga
moslashtirish, interfaol va innovatsion o‘qitish metodlarini o‘zlashtirish, hamda o‘quv dasturlarini integratsiyalashgan
yondashuv asosida loyihalash zarurati tahlil qilingan. Natijada, fanlararo integratsiya boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchisining
kasbiy tayyorgarligini takomillashtirishda, metodik tafakkurini rivojlantirishda va ta’lim sifati samaradorligini oshirishda
muhim omil sifatida baholangan. Mazkur yondashuv o‘qituvchini yangi pedagogik kompetensiyalar bilan boyitadi, fanlar
o‘rtasida mantiqiy bog‘lanish o‘rnatish, o‘quvchilarda tanqidiy va ijodiy fikrlashni shakllantirish imkonini beradi.

Биография автора

  • Aziza Xashimova


    Toshkent shahar Mirzo Ulug‘bek tumani
    382-DMTT direktori, mustaqil tadqiqotchi

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Boshlang‘ich ta’lim davlat standarti. – Toshkent, 2021, 6-b.

2. Shodmonova Sh.S., Sharifzoda S.O‘., Otajonov O.A. Pedagogika nazariyasi va tarixi. – Toshkent: Bookmany Print,

2022, 54–55-b.

3. Karimov B. Pedagogik texnologiyalar va ta’lim sifati. – Toshkent: Ma’naviyat, 2019, 45-b.

4. Saidov U. Boshlang‘ich ta’limda innovatsion yondashuvlar. – Toshkent: Sharq, 2020, 12-b.

5. Axmedov A. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy ensiklopediyasi, 2018, 34-b.

6. Usmonova A. Fanlararo integratsiya asosida o‘qitish samaradorligini oshirish yo‘llari. – Ta’lim innovatsiyasi va integratsiyasi

jurnali, 2023, №1, 32-b.

7. Xolboyeva G‘. Pedagogik mahorat va kasbiy kompetensiya: nazariya va amaliyot. – Toshkent: Innovatsiya-Ziyo, 2021,

56-b.

8. Yusupova D. Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik salohiyati va uni rivojlantirish yo‘llari. – Pedagogik izlanishlar

jurnali, 2022, 67-b.

9. Hattie, J. Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning. – Routledge, 2012, 1–3-b.

10. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in

Finnish Schools. – Springer, 2012, 4–5-b.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Kasbiy-pedagogik tayyorgarlikda fanlararo integratsiya asosida boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi o‘qituvchilarining metodik salohiyatini oshirish yo‘llari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17389080