Logopedning kasbiy faoliyatida deontologiya va kompentlikning roli va ahamiyati
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17378204Ключевые слова:
o‘qituvchi-logoped, axloq, pedagogik etika, kasbiy etika, xulq-atvor, deontologiya, kompetentlik, konsepsiya, ta’lim, pedagogika nazariyasi, ta’limotАннотация
Mazkur maqolada zamonaviy pedagogika nazariyasi talablaridan kelib chiqib, logopedning kasbiy faoliyatida
deontologiya va kompetentligining o‘rni hamda ahamiyati yoritilgan. Tadqiqotda logoped kasbiga tayyorlanish
jarayonida axloqiy-kasbiy fazilatlarni shakllantirish, pedagogik deontologiya va kasbiy kompetentlikning mohiyati hamda
ularning o‘zaro bog‘liqligi nazariy jihatdan asoslab berilgan. Ayniqsa, maxsus pedagogika nazariyasida deontologiya
tushunchasi
kasbiy xulq-atvor bilan chambarchas bog‘liq tushuncha sifatida talqin etilgan
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi. “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun, O‘RQ-637-son, 23.09.2020. – https://lex.uz/docs/5013007
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. “O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirishning bo‘yicha Harakatlar strategiyasi
to‘g‘risida”gi PF-4947-son farmoni, 07.02.2017. – https://lex.uz/docs/3107036
3. Ochilov M. Muallim – qalb me’mori. – Toshkent: “O‘qituvchi”, 2001. – 34-35 betlar.
4. Bentham J. Deontology together with a Table of the Springs of Action and the Article of Utilitarianism. – Oxford: Clarendon
Press, 1983. – p. 119-281.
5. Alex More. Teaching and Learning: Pedagogy, Curriculum and Culture. – 2004. – 146 pages.
6. Elkonin B.D. Ponyatie kompetentnosti pozitsiya razvivayushego obucheniya. – Moskva, 2002.
7. Ojegov S.I. Slovar russkogo yazyka. – Moskva: “Russkiy yazik”, 1999. – 248 str.
8. Xodjayev B. Umumiy pedagogika. – Toshkent: “Sano-standart”, 2017. – 433 bet.
9. Musurmonova O. Pedagogik texnologiyalar ta’lim samaradorligining muhim omili. – Toshkent: “Yoshlar tashkiloti”,
2020. – 52 bet.
10. Diagnostika narusheniy rechi u detey i organizatsiya logopedicheskoy raboti v usloviyakh doshkolnogo obrazovatelnogo
uchrejdeniya. – SPb., 2000.
11. Shamsiyeva S.Yu. The Impact of Community on the Personal Development of Children with Speech Impediments in
Preschool Age. International Journal of Progressive Sciences and Technologies (IJPSAT), Vol. 20, No. 2, May 2020.
12. Shamsiyeva S.Yu. Memory Characteristics of Children with Speech Impairments Formation of. European International
Journal of Pedagogics, 19.11.2023.
13. Akramova X. Коррекционно-педагогические особенности формирования навыков здорового образа жизни у
детей с умственной отсталостью в семейных условиях. Архив Научных Публикаций JSPI, 15(1), 2020. – https://
science.i-edu.uz/index.php/archive_jspi/article/view/918
14. Akramova X. Социально-педагогическая работа с детьми дошкольного возраста. Архив Научных Публикаций
JSPI, 7(1), 2020. – https://science.i-edu.uz/index.php/archive_jspi/article/view/674
15. Akramova X. Didactic Foundations of Labor Activity for Children with Intellectual Disabilities. Архив Научных
Публикаций JSPI, 7(1), 2020. – https://science.i-edu.uz/index.php/archive_jspi/article/view/682
16. Akramova X. Методика формирования общих трудовых навыков у умственно отсталых учеников через
компьютерные мультимедийные программы. Архив Научных Публикаций JSPI, 1(12), 2020, 1-7. – https://science.
i-edu.uz/index.php/archive_jspi/article/view/3182
17. Akramova X. Methods of Developing General Work Skills in Mentally Retarded Students through Information Programs.
Архив Научных Публикаций JSPI, 7(1), 2020. – https://science.i-edu.uz/index.php/archive_jspi/article/view/697
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.